مدیرعامل اتحادیه‌ تاکسیرانی‌های شهری کشورگفت:یکی از مشکلات ما در حوزه تاکسیرانی این بود که در انحصار یک شرکت خودروسازی‌ بود.

برنامه تاکسیرانی برای شکستن انحصار ایران خودرو /ایجاد فرصت شغلی برای 5 هزار مددجوی کمیته امدادبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی ضامنی‌ مدیرعامل‌ اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در نشست مجمع سالانه‌ سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: طی سال‌های گذشته و در دولت یازدهم طرح نوسازی 90 هزار تاکسی فرسوده اجرایی شد که در همین راستا 71 هزار تاکسی فرسوده از رده خارج شد و 61 هزار تاکسی در طرح جایگزینی‌ و 10 هزار تاکسی بدون جایگزین‌ اسقاط و از رده خارج شد.

وی افزود: اگر گمرک مشکلاتی را ایجاد نمی‌کرد هم‌اکنون تعداد نوسازی‌ها افزایش یافته بود و به عدد 80 هزار تاکسی فرسوده می‌رسیدیم‌.

ضامنی عنوان کرد: تا 2 سال آینده جشن نوسازی ناوگان تاکسیرانی را خواهیم داشت‌.

 ضامنی‌ ادامه داد: به دنبال کاهش نرخ سود بانکی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی هستیم‌ و در سال آینده از مجموع 13 هزار ون فرسوده در کشور، 10 هزار ون با تسهیلات ارزان‌ قیمت نوسازی خواهند شد.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در این سال‌ها در حوزه تاکسیرانی این بود که در انحصار یک شرکت خودروسازی‌ بود اما در برنامه این است که از محصولات شرکت سایپا هم برای تاکسی استفاده کنیم.

مدیرعامل‌ اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور بیان کرد: همچنین در برنامه ما این است که 5 هزار فرصت شغلی در حوزه تاکسیرانی برای کسانی که تحت پوشش کمیته‌ امداد هستند ایجاد کنیم.

ضامنی‌ در پایان گفت: ضوابطی‌ که برای تاکسیرانی تعیین شده بود برای گذشته‌ است و باید این ضوابط و مقررات بعد از این سال‌ها مورد اصلاح قرار گیرد‌ همچنین تاکسی‌های بر خط، باید ساماندهی شوند و آیین‌نامه تاکسیرانی نیز برای سال 97 نیاز به اصلاحات دارد.

ضامنی درادامه اظهار کرد:تا کنون سامانه جامع آماری نداشتیم و نمی‌دانستیم چه تعداد تاکسی داریم. بنابراین در شش ماه گذشته این اقدام را در دستور کار قرار دادیم و تقریبا 90 درصد کارهای این سامانه انجام شده و از ابتدای سال آینده بر روی موبایل مدیران قرار خواهد گرفت تا آنها بتوانند هر تحلیل از حوزه تاکسیرانی می‌خواهند به هنگام داشته باشند.

وی در ادامه گفت: طرح‌هایی در راستای توانمندسازی سازمان تاکسیرانی و کمک به رانندگان در حوزهای بیمه و قطعات یدکی ارزان قیمت را در دستور کار قرار داریم . همچنین در بحث سرویس مدارس وحمل و نقل دانش آموزی که به اتحادیه تاکسیرانی تکلیف شده دستورالعمل‌ها را اصلاح و به وزارت کشور فرستادیم.

ضامنی ادامه داد:‌ سامانه سپند که تمام فرآیند سرویس مدارس در قالب این سامانه انجام خواهد شد کار مشترکی با وزارت آموزش و پرورش است که این امر را در دستور کار داریم. همچنین برای سال آینده نیز قصد استفاده از ظرفیت سامانه تاکسیرانی برای انجام کارهای امدادی و برگزاری دوره‌های آموزشی را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده را در دستور کار قرار دادیم، ادامه داد: حدود 11 میلیون موتور سیکلت داریم که حدود 3.5 میلیون آن در تهران است و برقی شدن این موتورها می‌تواند کمک بزرگی در این زمینه شود.

انتهای پیام/

نوسازی 10 هزار ون در سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
من خودم لیسانس دارم وجز نخبه هستم اما کار هنوزه پیدانکردم
آخرین اخبار