سخنگوی کمیسیون عمران گفت: برای اینکه گزارش کاملی از چرایی سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به مردم داده شود، باید بررسی‌های بیشتری صورت گیرد.

بررسی گزارش فرانسه درباره جعبه سیاه هواپیمایATR۷۲/اعلام نظر درباره علت سانحه زود استصدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به  تشکیل جلسه کمیته ویژه این کمیسیون برای پیگیری دلایل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: دیروز (یکشنبه 20 اسفند ماه) نشستی با حضور مسئولان مربوطه و همچنین برخی از خلبان‌ معلمان اطلاعات بازخوانی شده از جعبه سیاه این هواپیما را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه تمام اطلاعات جعبه سیاه در کشور فرانسه بازخوانی و رمزگشایی شده است، اظهار کرد: در نشست 4 ساعته کمیته ویژه این کمیسیون با مسئولان دستگاه قضایی، اعضای کمیته بررسی سانحه و مسئولان سازمان هواپیمایی اطلاعات استخراج شده جعبه سیاه در اختیار نمایندگان قرار داده شد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین با اشاره به اینکه بررسی‌های جامع درباره علل سقوط این هواپیما صورت گرفته است، تصریح کرد: به لحاظ اینکه این موضوع تخصصی و فنی است باید برای نتیجه گیری جامع و نهایی نشست دیگری با حضور تعداد بیشتری خلبان‌معلم برای بررسی علل حادثه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون عمران با تاکید براینکه باید اطلاعات جعبه سیاه دوباره بررسی کارشناسی شود تا ابعاد حادثه و عوامل منجر به آن استخراج شود، گفت: برای اینکه گزارش کاملی به مردم از چرایی این سانحه داده شود باید بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد.

بدری اعلام نظر درباره علت این سانحه را فعلا زود دانست و افزود: این موضوع تخصصی است و برای نتیجه گیری فنی و به دور از حاشیه و بحث های فرعی لازم است که جلسه بعدی نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: در نهایت گزارش کمیته بررسی سانحه در قالب گزارش جامعی از سوی مجلس به مردم ارائه خواهد شد؛ مردم مطمئن باشند که ما پیگیر جدی این موضوع بوده و با یافتن علت حادثه گزارش جامعی از آن به مردم ارائه خواهیم کرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین همچنین از برخورد با عوامل مقصر در بروز این حادثه خبر داد و گفت: عامل مقصر دربروز این سانحه شناسایی و اعلام خواهد شد، در تلاش هستیم تا روند بررسی علل این سانحه به مراتب با سرعت بیشتری به نسبت سایر سوانح صورت بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار