مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از برگزیدگان این حوزه برگزار شد.

هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعاتبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز 21 اسفند ماه 1396 مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور وزیر ارتباطات و رئیست سازمان ملی استاندارد و تعدادی از فعالان حوزه فناوری برگزار شد.

دراین جشنواره به تبیین مدل جایزه ملی کیفیت ایران پرداخته شد. مدلی مبتنی بر 7 معیار که از دو حوزه توانمندساز و نتایج تشکیل شده است. معیارهای توانمندساز آنچه یک سازمان برای ارتقاء بهره وری انجام می‌دهد را نشان می‌دهد و معیارهای نتایج، آنچه یک سازمان در اثر فعالیت‌های توانمندساز به دست می‌آورد را پوشش می‌دهند.

نیره سادات پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد کشور طی سخنرانی‌اش در این جشنواره شرح مختصری درباره رویدادهای مهم مربوط به این جایزه عنوان کرد. طبق اظهارات پیروز بخت جایزه ملی کیفیت ایران در سال 1390 بر اساس یکصد و چهارمین مصوبه شورای عالی استاندارد تحت اعتبار، در ایران شکل گرفت. چهار سال بعد یعنی در سال 1394 روش اجرایی جایزه بازنگری، نقشه فرآیندی آن تدوین و نظام تضمین کیفیت به آن اضافه شد. در نهایت بر اساس مصوبه شورای معاونین وزارت ، دبیرخانه جایزه از شرکت ارتباطات زیرساخت به معاونت فناوری و هوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتقل شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ضمن اشاره به مدل اروپایی افزود با توجه به شرایط کیفیتی حاکم در جامعه که نتیجه جنگ و تحریم‌های ظالمانه علیه کشوراست نمی‌توان چندان روی مدل اروپایی تاکید کرد، بر همین اساس تصمیم بر آن شد تا یک مدل کیفیت بومی ایران و برمبنای استانداردهای کشور طراحی شود.، مدلی که البته مورد توجه و تایید اتحادیه اروپا واقع شده است.

در روند مراسم اختتامیه محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از قرار گرفتن از تحقق وعده فعالیت دو اپراتور در بخش خصوصی در حوزه خدمات پستی خبر داد و افزود وزرات ارتباطات همواره پیگیر نقش دادن به بخش خصوصی بوده است. آذری جهرمی افزود بنا بر گزارش ITU جمهوری اسلامی در سال گذشته بیشتر توسعه در بین کشورهای آسیا و و دومین کشور در دنیا به لحاظ توسعه صنعت ICT را کسب کرده است. وزیر ارتباطات این اتفاق بزرگ را دستاورد جامعه بزرگی خواند که نمایندگانشان به عنوان برگزیدگان در مراسم اختتامیه حضور داشتند.

 هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد

از جمله نکات مهمی که آذری جهرمی از ان ابراز خرسندی کرد حضور تعداد بیشتری از برگزیدگان خانم نسبت به سال گذشته بود. طبق اظهارات آذری 7 نفر از برگزیدگان، خانم هستند که نسبت به آمار سال گذشته قابل توجه است. در میان برگزیدگان سال گذشته تنها یک خانم شانس ورود به لیست برگزیدگان را یافت. آذری جهرمی این اتفاق را خوش یمن دانست و افزود آمار امسال نشان می‌دهد .که در عرصه توسعه فناوری زنان هم تلاش چشمگیری داشته‌اند و این خبر خوبی برای کشور است.

آذری جهرمی از پوشش 62 درصدی پوشش 3G و 4G در سطح کشور گفت و افزود به لطف زحماتی که اپراتورهای تلفن همراه متحمل شده‌اند به‌خصوص همراه اول و در پی آن ایرانسل، سا آینده شاهد رشدی قابل توجهی در این زمینه خواهیم بود، به‌ویژه به دلیل اتفاقی که در مناطق روستایی کشور از طریق رومینگ ملی بین اپراتور USO و اچراتورهای موبایل انجام شد، پوشش پهباند تلفن همراه در کشور گسترده‌تر شد که این پیشرفت انتظارات را در سال آینده خواهد افزود.

وزیر ارتباطات دلیل تمام تلاش‌های وزارت ارتباطات را رشد اقتصادی عنوان کرد. آذری گفت کشور باید از انرژی و پتانسیل جوانان خلاق برای پیشبرد اهداف و فعال سازی فضای فناوری بهره ببرد. جهرمی تاکید کرد وزارت برنامه های سازنده ای برای توسعه فناوری در سال آینده دارد. تحول دیجیتال نکته مهم دیگری بود که آذری جهرمی به آن اشاره کرد. وزیر ارتباطات ادامه داد با استفاده از هوشمند سازی، کشور شاهد پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه های مختلف از جمله کشاورزی و سلامت خواهد بود. ما برای رسیدن به حاکمیت جهان باید به تحول دیجیتال بپردازیم. در واقع تحول دیجیتال سبب بهره وری بیشتر، توسعه اقتصاد و در نتیجه ایجاد اشتغال بیشتر می‌شود.

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تقدیر از تعدادی از برگیزیدگان به پایان رسید.

 هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد

انتهای پیام/

هفتمین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار