کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان برخی از توصیه‌های لازم درخصوص کنترل بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی حین سفر را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ بهنام پور کارشناس دارویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: افرادی که دچار این بیماری می‌شوند می‌توانند از قرص دیمن هیدرینات یا قرص ماشین استفاده کنند.

وی افزود: افرادی که دچار مشکلات خاص هستند و پزشک استفاده از این دارو را منع کرده یا خانم‌های باردار و شیرده در مصرف این دارو احتیاط کنند.

کارشناس دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: سایر افراد می‌توانند یک تا دو عدد از این قرص ۵۰ میلی گرمی را نیم ساعت قبل از شروع حرکت مصرف کنند.

بهنام پور با اشاره به خواب آور بودن این قرص، گفت: حداکثر در ۲۴ ساعت ۸ عدد از این قرص استفاده شود و پیش از سفر دارو‌های مورد نظرشان را تهیه کنند تا در حین سفر دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: همچنین به این افراد توصیه می‌شود که حین حرکت چشمانشان را ببندند تا حرکت ماشین آن‌ها را اذیت نکند.

بهنام پور گفت: افرادی دیابتی حتما انسولین خود را تا پایان سفر در یخچال‌های مسافرتی و کیت‌های مخصوص انسولین نگهداری کنند و بیمارانی که فشار خون کنترل شده دارند نیز حتما دستگاه فشار سنج را به همراه داشته باشند.

انتهای پیام / م
 

کنترل بیماری ماشین گرفتگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.