رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ برای دیدار با «کیم جونگ اون» استقبال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «جیمی کارتر»، رئیس جمهور اسبق آمریکا روز گذشته (یکشنبه) در یک سخنرانی در شهر «پلینز» در جورجیا از تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی آمریکا برای ملاقات احتمالی با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی استقبال کرد.

کارتر 93 ساله در این خصوص گفت: «شاید من با همه اقدامات و تصمیمات پرزیدنت ترامپ موافق نباشم؛ اما فکر می کنم تصمیم او برای ملاقات با رهبر کره شمالی خوب است. اگر ما بتوانیم مانع از یک درگیری نظامی با کره شمالی شویم، این یک دستیابی فوق العاده خواهد بود.»

یک مقام کره جنوبی روز پنجشنبه پس از دیدار با مقامات آمریکایی در کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ ملاقات با کیم جونگ اون را پذیرفته است تا درباره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره گفتگو کند.

اشتیاق آمریکا برای ملاقات با کیم جونگ اون، بسیاری از قانونگذاران و مقامات سیاست خارجی این کشور را که در تلاش برای اعمال فشار بیشتر به پیونگ یانگ برای محدود کردن برنامه های هسته ای اش بودند، متحیر کرده است.

جیمی کارتر خودش شخصا تجربه ملاقات با رهبر کره شمالی را داشته است و پیشتر با پدربزرگ کیم جونگ اون برای مذاکره درباره از سرگیری گفتگوها میان دو کشور در سال 1994 دیدار کرده است.

تنشها میان آمریکا و کره شمالی در پی آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ علیه رهبر کره شمالی و رزمایش های نظامی واشنگتن نزدیک شبه جزیره کره در چند ماه اخیر به اوج خود رسید. تصمیم اخیر ترامپ برای ملاقات با کیم جونگ اون در حالی رخ داده است که او پیشتر وی را مرد موشکی و حتی چاق و کوتوله خوانده بود!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار