وزیر خارجه کشورمان اهداف خود از سفر به اسلام آباد را تشریح کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از ورود به پاکستان در جمع خبرنگاران گفت: پاکستان یک همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط بسیار ویژه‌ای با پاکستان داریم. این سفر ما به پاکستان همراه با یک هیأت خوب سیاسی و اقتصادی در ادامه گفت‌وگوهای بسیار خوبی که در چند سال اخیر مخصوصا در ماه‌های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین دو کشور داشتیم، انجام شد.

ظریف افزود: امیدواریم که هم در کراچی و هم اسلام آباد بتوانیم جلسات خوبی داشته باشیم. در اسلام آباد بیش از یک جلسه اقتصادی و یک جلسه سیاسی و در کراچی هم یک جلسه اقتصادی خواهیم داشت تا بخش خصوصی ما فرصت پیدا کند در این سفر با شرکای خود در بخش خصوصی پاکستان آشنا شود و آن‌هایی که قبلا ارتباطاتی داشتند بتوانند ارتباطات خود را گسترده‌تر کرده و زمینه برای همکاری بیشتر فراهم بشود.

وی اظهار داشت: ما افزایش قابل توجهی در حجم ارتباطات اقتصادی بین دو کشور داشتیم، اما هنوز ظرفیت بسیار بیشتری داریم. ما به دنبال این هستیم که با راحت تر شدن روابط بانکی و همین‌طور تسهیلات تعرفه ترجیحی به سمت تجارت آزاد و گسترش همکاری‌های دو کشور در حوزه اقتصادی برویم.

ظریف خاطرنشان کرد: در حوزه سیاسی ارتباطات ما بسیار خوب است. رفت و آمدهای بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم که بتوانیم این رفت و آمدها را بیشتر گسترش دهیم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: ظریف ، وزارت خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار