سازمان هواپیمایی کشوری گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای ATR در حوالی فرودگاه یاسوج را منتشر کرد.

گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج منتشر شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش مقدماتی سانحه پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمایی آسمان بر روی وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شد.

سازمان هواپیمایی کشوری با انتشار گزارش مقدماتی سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج به انجام عمل قلب باز خلبان این پرواز و بی توجهی هواپیمایی آسمان به این محدودیت اشاره کرده است.

پرواز برای کاهش ارتفاع به ۱۷۰۰۰ پایی مجاز شده بوده است، اما کرو ابتدا با تنظیم ارتفاع ۱۵۰۰۰ پا روی خلبان خودکار اقدام به آغاز کاهش ارتفاع کرده و سپس ارتفاع ۱۴۰۰۰ پا را روی اتوپایلوت ست کرده اند و از ارتفاع مجاز شده و ارتفاع ایمن منطقه پایین تر آمده اند.

سیستم‌های هواپیما از جمله موتورها و سیستم یخ زدایی طبق خواست خلبان ها کار می کرده و مشکل فنی تا این لحظه دیده نشده است.

کرو در ساعت ۹:۳۱:۱۴ هشدار استال دریافت کرده اند. سرعت هواپیما در این لحظه ۱۱۷ نات و گشتاور موتورها روی ۶۷ درصد بوده است. هواپیما سپس هشدار GPWS دریافت کرده است.

خلبانان تا ثانیه ای قبل از برخورد به دلیل پوشش ابر متوجه وجود کوه در روبه‌رو نشده‌اند و در لحظه آخر با مشاهده کوه سعی در انجام مانور شدید گردش به چپ جهت پرهیز از برخورد داشته‌اند که بی‌نتیجه بوده است.

برای دریافت متن کامل گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی از سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
حادثه سقوط هواپیما خیلی دردناک وغم انگیز بود امسال این همه حادثه رخ داد انشالله در سال جدید شاهد هیچ اتفاقی دیگه نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا همه جانباختگان این حادثه را بیامرزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا به خانواده هایشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
این هواپیمای پیشرفته اروپایی چرا رادار نداشته تا به کوه نخوره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
امیر رضا
۰۳:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خلبان کارکشته بوده امکان همچین اشتباهی ازش بعید بوده اگه هواپیما موردی نداشته حتما هوا برای پرواز افتضاح بوده درهرحال خدا رحمتشون کنه
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
خلبان مقصر بوده و زود ارتفاع کم کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
مردن حق است ولی نه اینگونه که جانگداز باشه خدا به باز ماندگانشان صبر عنایت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
هیچ کس نباید از شرکت هواپیمایی آسمان بلیط بگیره تا شاید یه خورده این شرکت بخودش بیاد .
این از وضعیت هواپیماهاش که همه کهنه هستند و مثل تاکسی خطی کار می کنند و این هم از قیمتاش که نسبت به بقیه شرکتا بیشتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خلبان هم یک انسانه و میتونه سهوی خطا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا مسیر کوریدور هوایی این هواپیما از روی قله میگذره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
کاهش ارتفاع یکدفعه ای بوده یا به مرور به این سطح رسیده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
روح جانباختگان این حادثه شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون روحشون شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا خلبان متوجه ارتفاع نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
مگه برج مراقبت ندیده از 17000 پا پائین تر اومده چرا به خلبان تذکر نداده
Germany
سید حسین
۱۴:۵۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
انجام عمل قلب باز!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
کاش قبل از هر کاری مسئول اون کار رو کامل توجیه کنید که باید طبق قانون اون کار عمل کنه تا این اتفاقات نیفته.هنوز تصویر آخرین سلفی علیرضا جامعی که قبل از پرواز گرفته بود تو ذهنمه و منو بهم می ریزه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
بیاید در هنگام سال تحویل دعا کنیم تا شاهد هیچ حادثه در سال 97 نباشیم دیگه حادثه بسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خدا کنه سال 97 دیگه شاهد حوادث ناگوار نباشیم خدایا خودت رحم کن
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۵۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا خلبانی که عمل قلب باز داشته بهش مجوز پرواز داده شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خلبان باید از هر نظر در سلامت کامل باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
باید هواپیماها به سیستم هوشمند مجهز شوند تا با نشان دادن نقشه هوایی در مانیتور و و ضعیت جوی هوا این اتفاقات رخ ندهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
ارتفاع 14000 با سرعت ۱۱۷ خوب معلومه سقوط میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
مگه خلبان فولادی باتجربه نبوده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خدا رحمت کنه خلبان رو
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
این حادثه خیلی غم انگیز بود هنوز نتونیستیم با ان کنارش بیایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خدا بيامرزدشان روحشان شاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
باید مقصران این حادثه مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
در ارتفاع پایین و سرعت بالا واقعا جای تاسفه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
این خلبان که حرفه ای بوده چرا اینقدر ارتفاع را کاهش داده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خدا به خانواده هایشون صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
چرا ارتفاعشون از 17000 کمتر شده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
خیلی غم انگیز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
روح جانباختگان حادثه هواپیمایی تهران یاسوج شاد یادشون گرامی
آخرین اخبار