رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده که دولت مکلف است تا پایان برنامه، ۳۰ درصد از دانشجویان کشور را دانشجویان مهارتی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور در آیین اففتاح ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین به ظرفیت‌های خالی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سراسر کشور یک میلیون نفر امسال ظرفیت داشت، ولی فقط ۲۵۰ هزار دانشجو پذیرش شدند.

وی افزود: باید دانش آموزان و دانشجویان را ترغیب کرد تا از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی تغییر جهت دهند، دانشگاه هم برای پذیرش دانشجو ظرفیت دارد.

محمد حسین امید گفت: آموزش در دانشگاه جامع علمی - کاربردی آموزش مهارتی است و با توجه به این نکته دانش آموختگان این دانشگاه درجه اشتغالپذیری بالاتری دارند و ایجاد مشاغل کوچک با هزینه کم در بین فارغ التحصیلان این دانشگاه سهل است.

محمد حسین امید به مراکز رشد و کار آفرینی این دانشگاه اشاره و بیان کرد: تسهیلاتی برای کار آفرینی و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی ، نداشتن مهارت لازم برای ایجاد کسب و کار را یکی از مشکلات فارغ التحصیلان رشته‌های نظری دانست.

استاندار هم در این مراسم گفت: با توجه به طرح آمایش می‌توان تعداد نیرو‌ها در رشته‌های مورد نیاز را در آینده پیش بینی و نیاز‌ها را به دانشگاه علمی کاربردی برای ایجاد آن رشته‌ها اعلام کرد.

عبد المحمد زاهدی اضافه کرد: در شاخه‌های مرتبط با کشاورزی و صنعتی این دانشگاه در حال حاضر دانشجو می پذیرد، ولی در شاخه گردشگری و فرهنگ و هنر ایجاد رشته‌های مرتبط ضروری است.

انتهای پیام/

تاکید بر ترغیب دانش آموزان و دانشجویان به سمت مهارت آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.