مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان سیستان وبلوچستان گفت: ۱۷۰ برنامه بزرگداشت روز شهدا در ۱۹ شهرستان استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، پالاش  مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در آستانه روز بزرگداشت شهدا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۳۲۹ گلزار در این استان وجود دارد که ۹۸ درصد آن‌ها از ابتدای طرح ساماندهی گلزار شهدا (سال ۸۳) تاکنون ساماندهی شده است.

عباس پالاش  اظهار داشت: به ازای هر هزار و ۲۴۱ نفر در سیستان و بلوچستان یک شهید داریم.

وی بیان کرد: ۱۴۶ شهید در سیستان و بلوچستان تنها در ماه‌های اسفند به شهادت رسیدند.

وی افزود: همچنین سیستان و بلوچستان مفتخر به داشتن ۱۲ زن شهیده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نام هیچ خیابان و یا کوچه‌ای به نام زن شهیده نامگذاری نشده است گفت: تا کنون هیچ درخواستی از طرف خانواده‌های این بزرگواران مبنی بر نامگذاری خیابان و یا کوچه به اسم شهیده به بنیاد شهید ارائه نشده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در تلاش هستیم تا کوچه‌ها به نام آن شهیدی که در آن کوچه زندگی می‌کرده نامگذاری شود.

پالاش گفت: ۱۷۰ ویژه برنامه به مناسبت روز شهید در ۱۹ شهرستان سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: 'شهیدان مظهر اقتدار ایران' شعار امسال بنیاد شهید به مناسبت روز شهید نامگذاری شده است.

وی افزود: روز بزرگداشت شهید در سال‌های گذشته به صورت پراکنده برگزار می‌شد که از سال ۹۲ با برنامه ریزی لازم بصورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان گفت: در گذشته مردم اطلاع کافی در مورد روز بزرگداشت شهید نداشتند و با اطلاع رسانی‌هایی که انجام شده هم اینک حدود ۵۰ درصد مردم از این روز با خبر هستند.

پالاش افزود: شهیدان اسطوره‌های ولایت مداری هستند و هیچ وصیت نامه‌ای از شهید پیدا نمی‌شود که در آن به اهمیت ولایت مداری توصیه نشده باشد.

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استقلال کشور را تضمین می‌کند و با زنده نگه داشتن یاد شهیدان دین خود را نسبت به این بزرگوران ادا کنیم.

وی تصریح کرد: مهترین عامل مقابله با جنگ نرم دشمنان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

انتهای پیام/ع

برگزاری بزرگداشت روزشهدادرسیستان وبلوچستان 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار