درچهارمین جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان استان اصفهان بیش از ۳۵۰ دانش آموز در قالب ۱۴۰ تیم 24و 25 اسفندماه در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان دفتر اصفهان امروز در جمع اصحاب رسانه، هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه و ترویج فرهنگ تحقیق، پژوهش و کار گروهی در میان دانش آموزان عنوان کرد.

سید علی حکمت منش گفت: مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان در سال ۸۱ با فرمان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه تبلیغات اسلامی نیاز به ارایه تبلیغات با شیوه های جدید و نوین دارد، به منظوراشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی با استفاده از فناوری‌های روز و تولید محصولات و نرم‌افزارهای تلفن همراه فعالیت خود را زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبیان  اصفهان با هدف تولید محتوای متناسب برای دانش‌آموزان، جشنواره طرح های دانش‌آموزی است که سعی دارد با رویکرد پژوهش محور، فعالیت‌های دانش‌آموزان در این عرصه را رصد کند.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان دفتر اصفهان به بخش های اصلی جشنواره اشاره کرد و افزود: این دوره از مسابقات در سه محور غرفه های نمایشگاهی، نشست های علمی و مسابقات دانش آموزی برگزار می شود.

حکمت منش هدف اصلی این موسسه را فعالیت های فرهنگی و مذهبی دانست و گفت: محور تمامی این فعالیت ها سایت موسسه به نشانی www.tebyan.net  است که با تولید نرم افزار و بازی های رایانه ای با موضوعات دینی و فرهنگی  همه نیازهای کاربران را در فضای مجازی در حوزه محتوایی مرتفع می کند.

این مقام مسئول به منحصر بفرد بودن این جشنواره نسبت به دیگر جشنواره ها اشاره کرد و بیان کرد: این مسابقات دانش آموزی بصورت گروهی نه فردی برگزار می شود که می تواند فرهنگ فعالیت و کار گروهی را در بین دانش آموزان توسعه و ترویج دهد و دیگر آنکه بخش مشاوره اینترنی رایگان موسسه از ابتدای کار شرکت کنندگان تا زمان برگزاری مسابقه به آنها کمک می کند.

وی تفاوت ویژه جشنواره امسال با سه سال گذشته را کیفی تر بودن آن برشمرد واظهارداشت: استان اصفهان تنها استانی است که این جشنواره را به صورت استانی برگزار می کند و دلیل عمده آن هم زیاد بودن دانش آموزان متقاضی و استعدادهای بالای آنهاست که از این رو امسال بیش از ۳۵۰ دانش آموز در قالب ۱۴۰ تیم در جشنواره شرکت کردند.

مدیر این موسسه از استقبال بیشتر مدارس غیر دولتی نسبت به مدارس دولتی خبر داد و تصریح کرد: طبق آمار سال های گذشته مدارس دولتی و پژوهش سراها بیشترین تعداد متقاضی را داشتند که البته هزینه های ورود به جشنواره برای آنها با ۵۰ در صد تخفیف ارائه می شود اما امسال استقبال مدارس غیر دولتی نسبت به دیگر مدارس و سال های قبل افزایش داشته است و حتی از شهرستان های سمیرم، کاشان، بادرود و شهرضا متقاضی نیز داشتیم.

حکمت منش در ادامه گفت: در این دوره از مسابقات حدود ۳۰ تیم در بخش غرفه های نمایشگاهی، حدود ۳۰ تیم در بخش نشست های علمی و بیش از ۸۰ تیم در بخش مسابقات شرکت کرده اند.

وی به پرطرفدارترین رشته های مسابقاتی اشاره کرد و بیان داشت: عمده ترین تیم ها در رشته سازه ماکارونی با گرایش های راندمانی، فشاری و هدفمند شرکت کردند، همچنین از پرطرفدارترین رشته ها می توان به رباتیک در گرایش های آتش نشانی، مسیریاب و جنگجو اشاره کرد.

مدیر موسسه تبیان همچنین به ۴ رشته جدید این دوره از مسابقات اشاره کرد و افزود: ایده شو-دیده شو که برگرفته از قدرت خلاقیت و ایده پردازی دانش آموزان، ابر حباب با وسایل مختلف و با توجه به قوانین مسابقات به تولید حباب می پردازند، نجات تخم مرغ و کمیکال که به ایجاد سوخت موتورهای متحرک در رشته شیمی می پردازد.

وی در پایان رشته های مورد مسابقه را معرفی کرد و بیان کرد: در بخش غرفه ،گرایش های فنی مهندسی، انرژیهای تجدیدپذیر، علوم زیست، علوم شیمی و نانو در بخش نشست ها، گرایش های ادبیات، علوم و معارف اسلامی، علوم زیستی، هنر و معماری و در بخش مسابقات، گرایش های رباتیک، سازه های راندمانی، فشاری و هدفمند، گلایدر، موشک آبی، ابر حباب، ایده شو دیده شو، نجات تخم مرغ و کمیکال به رقابت می پردازند.

شایان ذکر است نتیجه کار تحقیق و پژوهش در جشنواره دو روزه در روزهای ۲۴  و ۲۵  اسفند ماه در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره طرح های دانش آموزی تبیان استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.