تصویر واقعی فوتبالیست ها با آنچه شما در ذهن خود تصور می کنید بسیار متفاوت است.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فوتبال گاهی بازیکنانی دیده می شوند که از نظر ظاهر هیچ شبهاتی به یک فوتبالیست ندارند و یا استعدادی برای فوتبالیست شدن در آنها دیده نمی شود بلکه بنا به دلایلی مسئولان مجبورند تا آنها را در تیمشان بگنجانند.

در شماره یک استثنایی های دنیای فوتبالبه برخی از این افراد اشاره کردیم و در ادامه تعدادی از بازیکنان را که چندان شباهتی به یک فوتبالیست ندارند، معرفی خواهیم کرد.

*تیم ملی شیلی در سال 1962

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

در جام جهانی 1962 کشور شیلی میزبان رقابت های جام جهانی شد و جایگاه سوم را در این مسابقات بدست آورد که یک موفقیت بی سابقه بود.
چیزی که آنها را عجیب و غریب نشان داد تلاش آنها برای تسخیر روح حریف بود.آنها عقیده داشتند با خوردن و آشامیدن محصول غذایی تیم حریفشان به هدف خود خواهند رسید.
بنابراین قبل از باز با ایتالیا شروع به خوردن ماکارونی کردند و قبل از بازی با سوئیس لبنیات خوردند و قبل از بازی با برزیل قهوه نوشیدند و با این کار مقام سوم را کسب کردند.

*روبین فرایدی

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

کتابی در مورد روبین فرایدی مهاجم انگلیسی با نام «بزرگترین فوتبالیستی که شما هرگز ندیده اید» نوشته شده است.عنوان این کتاب دروغ نیست. روبین واقعا بازیکن بی همتایی بود و می توانست مانند "پوشکاش" افتخار آفرین شود اما اگر راه درست را می رفت.
این بازیکن در مکان های غیر معمول تمرین می دید. او در زمین حال طبیعی نداشت و یکی پس از دیگری گل می زد.
روبین همیشه درگیر مواد مخدر و پلیس بود .یکبار مجسمه ای را در قبرستان دزدید.
بازیکن کاردیف سیتی یکبار در بازی با سر به حریف زد و داور او را اخرج کرد.او به رختکن رفت و گفت که دیگر از فوتبال خسته شده است و برای همیشه فوتبال را کنارگذاشت. سرانجام جنازه او در سال 1990 و در سن 38 سالگی در آپارتمانش پیدا شد.

*تیم ملی واتیکان

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

مساحت منطقه واتیکان یک کیلومتر مربع هم نیست اما آنها برای خود تیم ملی فوتبال داشتند که بازیکنانشان متشکل از اعضای شواری پاپ و سربازان موزه و محافظان سوئیس بودند.
این تیم در دوران فعالیتش تنها دو بار مغلوب حریفش شد.به طور کل فوتبال، ورزشی محبوب در بین واتیکان ها است.

*تیم ملی فوتبال هند در سال 1950

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

تیم ملی فوتبال هند هم در سال 1950 کاری انجام داد که بسیار عجیب به نظر می رسد.هندی ها اعتقاد زیادی به اصول و عقایدشان دارند و همین موضوع باعث شده تا درلیست عجایب دنیا قرار بگیرند.
در سال 1950 این تیم با اعتماد به نفس برای حضور در جام جهانی انتخاب ش  ،تنها تیم آسیایی که حق شرکت در این مسابقات را داشت و اگر فیفا این حق را به آنها نمی داد سر و صدای زیادی به راه می انداختند.تمام نکته این است که مقامات، هندی ها را از حضور پابرهنه در زمین منع کردند. هندی ها درخواست کردند تا استثنا قائل شوند اما بی فایده بود. درنهایت آنها تصمیم گرفتند از بازی ها انصراف دهند و راهی برزیل نشوند.

*تیم المپیک لمیرن

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

تیم فوتبال المپیک لمیرن ماداگاسکار اقدام به کار عجیبی کرد که در کتاب گینس ثبت شد.در سال 2002 این تیم برای کسب قهرمانی با تیم آدما وارد زمین شد و بازی با نتیجه صفر بر صفر درحال جریان بود تا اینکه داور دیدار پنالتی بحث بر انگیزی به نفع تیم ادما گرفت و قهرمانی را از دست تیم لمیرن ربود.

اعتراض بازیکنان و مربیان نیز بی فایده بود و در نهایت بازیکنان به نشان اعتراض توپ ها را پشت سر هم وارد دروازه تیم خودشان کردند تا نتیجه به 149 بر صفر رسید و جالب اینکه داور و بازیکنان حریف به گوشه ای رفتند و تمام گل ها را هم قبول کردند.

*هکتور کاسترو

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

یکی از اولین ستاره های بین المللی فوتبال است که به دلیل درخشش زیاد اولین قهرمان جهان در سال 1930 شد. او برنده دو مدال طلای رقابت های آمریکای جنوبی و مدال طلای المپیک و جام جهانی است. بازی کاستروی اروگوئه ای عالی بود.او اولین گل جام جهانی را زد.
اما چه چیزی درمورد کاسترو تعجب آور است؟
او یک دست بیشتر نداشت.کاسترو در 13 سالگی با اره برقی زخمی شد و پزشکان مجبور شدند تا دست راست او قطع کنند.
در حال حاضر او تنها فوتبالیست بی دست است که قهرمان جهان شد.

*آیور برودیس

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

در طول جنگ جهانی دوم آیور خلبان بود.پس از پایان جنگ او بازیکن تیم کارلایل یونایتد شد و  به او پیشنهاد مربیگری داده شد در حالیکه تنها 23 سال داشت.
او به تیم ملی انگلیس نیز دعوت شد و درمنچستر سیتی و نیوکاسل بازی کرد. اما پس از پایان کارش مربی نشد و حرفه روزنامه نگاری را انتخاب کرد.
فوتبالیستی که در ابتدا خبرنگار بود و در انتها روزنامه نگار شد.

*گارینشا

استثنایی های دنیای فوتبال (2)

این بازیکن در ابتدای تولد با مشکلات و معایب زیادی به دنیا آمد.انحراف چشم،جابجایی لگن،تغییر شکل ستون فقرات و اختلاف 6 سانتی متری پای چپ با پای راست ،معایبی بود که او را از بچگی رنج می داد.اما همه این مشکلات مانع درخشش ملی پوش برزیلی نشد و یکی از تکنیکی ترین، بهترین و محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال نام گرفت.

او با پای های نامتناسب خود دریبل های فوق العاده ای می زد. زوج گارینشا و پله به یادماندنی است. نیم برزیل با حضور این دو هرگز شکست نخورد.اما در نهایت او به الکل روی آورد و در فقر درگذشت.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار