آیت الله نوری همدانی گفت:دشمنان همه‌ ابزار خود را آماده کرده‌اند که تشیع و این انقلاب را بکوبند و این وظیفه ما است که پشتیبان ولایت فقیه باشیم و مردم را آگاه کنیم.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله حسین نوری همدانی ظهرامروز دردیدار جمعی ازاعضای شورای مدیریت حوزه‌های علمیه مازندران ، ضمن تبریک میلادحضرت زهرا(س) گفت:علمای واقعی ودلسوزهمیشه خدمتگزارمردم بوده‌اند وهمیشه در ترویج فرهنگ اهل بیت کوشا بوده‌اند ولی این انقلاب کار ما را مشکل‌تر و وظیفه ما را بیشتر کرده است.

این مرجع تقلید با اشاره به وظیفه علما از آغاز تاکنون از نگاه اهل بیت وامام زمان(عج) ادامه داد:نخستین موضوع مدیریت حوزه‌های علمیه است؛ برای اینکه حوزه‌ها توسعه داشته باشد مسئولیت این کار به عهده علما گذاشته شده است.

وی با اظهار اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه کار بسیار مهمی است گفت: قبلاً علمایی تربیت می‌شده‌اند ولی اکنون این طور نیست به طوری که اکنون در برخی از شهرها مرجعی نداریم؛ باید دید مشکل چیست واکنون جایگزینی برای علمای قدیم نداریم و باید فکری کرد.

آیت الله نوری همدانی در ادامه بحث مدیریت حوزه‌های علمیه بیان کرد: یکی از بحث‌های مهم در این بخش مبحث اخلاق است که مردم کار ما را در ادامه کار اهل بیت می‌دانند و ما موظفیم مطابق الگوی رفتاری آن‌ها رفتار کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به سابقه مازندران در عرصه‌های مختلف افزود: این خلأ وجود مرجع در همه‌ استان‌ها وجود دارد که باید برطرف شود و آن ارتباطی که قبلاً بین علما وطلاب بوده است مؤثر بوده است.

وی مسئله دوم را رفتار با مردم دانست و گفت: هر قدر با مردم مهربان‌تر و خوش برخورد‌تر باشیم و مشکلاتشان را حل کنیم تأثیر بیشتری دارد که این یک نکته بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به سابقه مازندران در تدین اظهار کرد: امروز کار ما مشکل تر از قبل است و امروز باید نقشه‌های دشمنان را تحلیل کرد و شناخت کامل نسبت به دشمنان داشته باشیم ولی آنطور که رهبر خواسته‌اند هنوز نشده است.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت شناخت دشمنان، حمله به سفارت ایران در لندن را مورد توجه قرار داد ویادآورشد: دشمنان همه‌ ابزار خود را آماده کرده‌اند که تشیع و این انقلاب را بکوبند و این وظیفه ما است که پشتیبان ولایت فقیه باشیم و مواظبت داشته باشیم و مردم را آگاه کنیم، حوزه‌های ما باید انقلابی باشند.

انتهای پیام/ح

دشمن برای ضربه زدن به انقلاب تمام ابزار خود را بسیج کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار