مدیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع شهرستان کنگاور گفت: در صبح اول فروردین ماه از اولین گروه مسافران نوروزی در ورودی شهر کنگاور با شیرینی های محلی پذیرایی می شود.

پذیرایی از مسافران نوروزی با شیرینی های محلی منوچهر پاشایی مدیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع شهرستان کنگاور در گفتگو با خبرنگار روه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با بیان اینکه در چندین نوبت  جلسه ستاد خدمات سفر با حضور مسئولین در فرمانداری کنگاور برگزار شده است گفت:در کمیته نظارتی خدماتی  به مسئولین اعلام شده است که نسبت به انجام وظایف مربوطه  نسبت به تسهیل اسکان مسافران نوروزی اقدام کنند.

وی افزود: در میدان ورودی شهر کنگاور که به عنوان ورودی شرقی استان کرمانشاه است کیوسک راهنمایی گردشگری و کیوسک امنیت و ستاد اسکان موقت و کانکس ها و اسکان موقت و چادر از طریق شهرداری و هلال احمر برای استقرار مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: توزیع بروشور با هماهنگی هلال احمر و میراث فرهنگی انجام می شود هم چنین با نصب بنرهایی مسیرهای گردشگری شهرستان کنگاور مشخص شده و یه خط حرکت کندرو برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

 

پاشایی با اشاره به انجام سه نوبت بازدید از رستوران های بین راهی تا کنون گفت: بازید از رستوران های بین راهی با همکاری دامپزشکی ، مرکز بهداشت ؛ تعزیرات حکومتی؛  اماکن تا 15 فروردین ماه سال آینده برگزار می شود.


وی گفت: هم چنین با دفاتر خدمات مسافرتی و مدیران رستوران  جلسه ای برای خوشامد گویی به مسافران نوروزی برگزار شده است


پاشایی از اجرای برنامه های متنوع در معبد اناهیتاکنگاور خبر داد و گفت: برگزاری  نمایشگاه صنایع دستی و سوغات شامل گیوه ؛گلیم سفال و نان ساجی و تافتون سوغات مخصوص کنگاور و برپایی سیاه چادرها عشایر با ایل ترکاشوند از جمله این برنامه هاست.

وی با اشاره به شعار نوروز امسال کنگاور با عنوان نوروزی شاد و مفرح و خاطره انگیز گفت:گروه موسیقی در معبد اناهیتا به اجرای برنامه می پردازند و با توجه به حادثه تلخ زلزله آبان ماه در کرمانشاه که مردم  لحظات سختی  را گذراندندو عزادار بودند سعی داریم که با اجرای برنامه های متنوع نوروز شادی برای مسافران فراهم کنیم.

پاشایی ادامه داد:برگزاری مسابقه های جاذبه های گردشگری در بین گردشگران و به کار گیری لیدرهای با تجربه که کارت لیدری برای آن ها صادر شده است.

 

وی افزود:نصب کیوسک سلامت در معبد آناهیتا ؛برپایی چادر سرگرمی کودکان و پاسخگویی به مسایل شرعی و  نصب سفره هرسین پاکسازی معبد اناهیتا  و تجهیز 5مدرسه  و خانه معلم برای مسافران از دیگر اقدامات انجام شده در این شهر است.

 

پاشایی به آثار تاریخی کنگاور نیز اشاره کرد و گفت: معبد اناهیتا؛ گودین تپه ؛پل تاریخی کوچه؛ خانه تاریخی ساری اصلانی ؛سراب فش روستای فشغ سراب ماران ؛منطقه خلج رود که زیباترین طبیعت روستایی کنگاور است از اثار تاریخی کنگاور  به شمار می رود.

 

انتهای پیام/ز

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.