پناهی گفت:برای افزايش ظرفيت ترددخودروها در محورهای مواصلاتی در ايام نوروز محدوديت هايی در تاریخ های4 ،12و13فروردين97 در محورهای برون شهری استان اجرا می شود.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سرهنگ مختار پناهی،با اشاره به حجم سفرهای نوروزی، گفت:برای افزايش ظرفيت تردد خودروها درمحورهای مواصلاتی،ارتقاء ضريب ايمنی وروانی ترافيک در ايام نوروز محدوديت هايی درتاریخ های 4 ،12و13فروردين97 در محورهای برون شهری استان به شرح ذيل اجرا می شود.

وي گفت:تردد کليه وسايل نقليه سنگين باربری (تريلي ، کاميون و کاميونت) به جز حاملين مواد سوختی و فاسد شدنی :

از ساعت 1200 الي 2400 روزهای شنبه مورخ 04/01/97 و یکشنبه 12/01/97 از محورهای سلفچگان - قـم ، جاده قدیم کاشان - قم ، آزاد راه کاشان - قم و جاده قدیم تهران – قم و بالعکس ممنوع می باشد.

از ساعت 0700 الی 1200 روز دوشنبه مورخ 13/01/97 تردد کلیه وسائط نقلیه از محور کهک به قم و از ساعت 1500 الی 2400 تردد کلیه وسائط نقلیه از سمت قم به کهک ممنوع می‌باشد.

تردد انواع تريلر، كاميون و كاميونت در تاریخ 13/01/97 در كليه محورهای برون شهری استان ممنوع می باشد.

مسیرهای جایگزین بند یک :

رانندگان اينگونه وسايل نقليه مي‏توانند از آزاد راه سلفچگان - ساوه يا محور قديم سلفچگان - ساوه تردد نمايند.

کليه وسايل نقليه سنگينی باربری (تريلی ، کاميون و کاميونت ) که از استان‏های مرکزی و اصفهان به سمت تهران در حرکت هستند می توانند از محورسلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس به عنوان مسير جايگزين استفاده نمايند.

تردد کليه وسايل نقليه سنگين باربری که در زمان اجرای محدوديت و ممنوعت از استانهای جنوبی کشور (هرمزگان ، سيستان و بلوچستان ، کرمان و يزد) به سمت تهران در حرکت هستند بايستی از مسير (سه راهی نطنز ، مورچه خورت ، دليجان ، سلفچگان - ساوه و بالعکس) صورت پذيرد.

مسیر جایگزین بند دو محور کهک :

رانندگانی که قصد تردد از محور کهک به قم و بالعکس را دارند می توانند از مسیر جاده معدن منگنز به عنوان مسیر جایگزین استفاده نمایند.

سرهنگ پناهی افزود:در تمامی محورهای برون شهری كه در ايام فوق ممنوعيت و محدوديت ترافيكی برای انواع تريلر و كاميون اعمال مي شود، عبور و مرور انواع تريلر، كاميون و تانكرهای حامل مواد سوختی و فاسد شدنی يا دارای مجوز از پليس راهور ناجا از اين امر مستثنی بوده و ممنوعيت تردد اين قبيل وسايل نقليه فقط در راه هايی اعمال شده كه مقررات يكطرفه شدن عبور و مرور در آن ها اجرا می شود و يا ممنوعيت تردد در طول سال دارند.

وی گفت:عبور و مرور انواع موتور سيكلت در ايام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها، بزرگراه‌ها و محورهايی كه ضرورت ايجاب می کند ممنوع است.

وی ادامه داد:رانندگان وسايل نقليه موظفند به نحوی برنامه ريزی و تردد کنند که قبل از ساعت اجرای محدوديت از جاده عبور کرده در غير اينصورت از حرکت آنان جلوگيری به عمل می ‏آيد.

سرپرست پليس راه استان قم بیان کرد:مرکز پيام پليس راه استان با شماره تلفن 36662888 و 2184566 و مرکز اطلاعات و کنترل ترافيک پليس راهور ناجا با شماره تلفن 120 و 88255555 (10 خط) به طور شبانه روزی پاسخگوي وضعيت راه های کشور و امداد رساني احتمالي به هموطنان بوده و در سايت www.rahvar120.ir آخرين اطلاعات ترافيکی قابل دسترسی است.

انتهای پیام/ح

محدوديت های ترافيکی محورهای مواصلاتی استان قم در ايام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار