رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد درخواست همتای مکزیکی خود را درباره صدور یک بیانیه رسمی برای ساخت دیوار مرزی رد کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی روز گذشته خود در جمع هوادارانش در پنسیلوانیا اعلام کرد که درخواست «انریکه پنیا نیتو»، رئیس‌جمهور مکزیک را که گفته بود درباره پرداخت نکردن هزینه دیوار مرزی مکزیک از سوی این کشور یک بیانیه رسمی صادر کند، رد کرده است.

در این سخنرانی زمانی که یکی از حامیان ترامپ فریاد زد «دیوار را بساز»، رئیس جمهور آمریکا جزئیاتی از تماس تلفنی ماه گذشته خود را با رئیس جمهور مکزیک ارائه کرد و گفت: پنیا نیتو یک انسان خوب است که درخواست خود را مؤدبانه مطرح می کند. او به من گفت آقای رئیس جمهور از شما می خواهم که یک بیانیه رسمی صادر کنید و در آن بگویید که مکزیک هزینه ساخت دیوار را پرداخت نخواهد کرد.

ترامپ در ادامه افزود: من به او گفتم. آیا دیوانه شدی؟ من چنین بیانیه‌ای را صادر نمی کنم.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود در پایان این مکالمه هم از همتای مکزیکی خود خداحافظی کرده و دوباره تأکید کرده که چنین بیانیه‌ای را صادر نخواهد کرد.

حدود چند هفته پیش، سفر انریکه پنیا نیتو به آمریکا پس از گفتگوی تلفنی تند با دونالد ترامپ لغو شد. برخی منابع اعلام کردند که رؤسای جمهور دو کشور حدود 50 دقیقه مکالمه تلفنی داشتند.

دونالد ترامپ در دوره رقابت‌های انتخاباتی و حتی پس از پیروزی در انتخابات بارها بر وعده خود مبنی بر ساخت یک دیوار در امتداد مرز مکزیک تأکید کرد و اصرار داشت که مکزیک را مجبور می کند خودش هزینه ساخت این دیوار را بپردازد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر از کنگره خواسته بود که بودجه ای را برای ساخت این دیوار اختصاص دهد و پس از آن از مکزیک بخواهد که این پول را به آمریکا بازگرداند. این درحالی است که مکزیک بارها تأکید کرده است که این کشور تحت هیچ شرایطی هزینه ساخت دیوار را نمی پردازد.

کارشناسان برآورد کرده اند که هزینه احتمالی ساخت این دیوار در امتداد مرز مکزیک 38 میلیارد دلار برآورد شده است. چند ماه پیش اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا ساخت 8 نمونه اولیه از دیوارهای مرزی مکزیک را به دستور ترامپ در سن دیگوی آمریکا آغاز کرد و ساخت این دیوارها یک ماه بعد به پایان رسید. رئیس جمهور آمریکا قرار است روز سه شنبه از این نمونه های ساخته شده بازدید کند.

انتهای پیام/

درخواست رئیس‌جمهور مکزیک از همتای آمریکایی‌اش درباره دیوار مرزی رد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۱۸ دی ۱۳۹۸
به نظر می رسد ایران همچون پایگاه های آمریکا دنیا در مگزیک و دیگر کشورهای مثل مگزیک برای ایجاد پایگاه در نزدیکی آمریکا صحبت شود.
آخرین اخبار