رئیس فدراسیون بوکس گفت: در نظر داریم از سال آینده استارت راه اندازی خانه بوکس را در مجموعه ورزشی آزادی راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس در بخشی از صحبت هایش در نشست مطبوعاتی در مورد در مورد بودجه ۱۳ میلیاردی برای ساخت خانه بوکس بیان کرد: تفاهمات ابتدایی و اولیه برای دریافت این مبلغ صورت گرفته و ان شاالله با شروع سال جدید استارت ساخت خانه بوکس در مجموعه ورزشی آزادی زده می شود تا این مجموعه را راه اندازی کنیم.

او افزود: از ابتدای حضورمان در فدراسیون تصمیم گرفتیم سیستم اداری و اتوماسیون خود را به نحو شایسته ای بروزرسانی کنیم و یک سامانه ای را تعریف کنیم تا از کانال فدراسیون همه امورات را پیش ببریم. خدا را شکر کار با نظم و ترتیب در حال انجام است و مطمئنا نتایج آن را در یک پروسه 6 ماهه خواهید دید.همچنین تمام هیئت های استانی هم تمام امورات خود را از طریق این کانال فدراسیون دنبال خواهند کرد.

او ادامه داد:به عنوان فردی که سالها در استان سیستان و بلوچستان زندگی و همچنین مدیریت ورزشی کرده ام به خوبی از ظرفیت استانهای محروم آگاه هستم و یکی از برنامه های ما اینست که تصمیم داریم با تقسیم بندی ۶ گانه مناطق کشور مسابقات مسابقات را برگزار کنیم.

ثوری افزود: می خواهیم در آینده جوانان خوبی به تیم ملی بوکس معرفی کنیم و برای همین تصمیم گرفتیم مسابقات مختلفی را در رده های سنی مختلف طراحی کنیم و خوشبختانه تمام اعزام ها و اردوها تاکنون به نحو شایسته ای برنامه ریزی شده و در حال انجام شدن است.

رئیس فدراسیون بوکس درمورد پشتوانه سازی در تیم ملی هم گفت: استان ها را طبقه بندی کردیم. قرار شده در هر استان یک مربی را از طریق قدراسیون به تمام استان ها بفرستیم که وظیفه مربی استعدادیاب را بر عهده خواهد گرفت و این را می توانم بگویم که این سند چشم انداز آینده بوکس را تامین می کند.

ریاست فدراسیون بوکس در ادامه صحبت هایش گفت: تا به حال پیش نیامده بود یا که نخواستیم اما اگر با تلاش فعل خواستن را به درستی تعریف کنیم و پیش ببریم وهمچنین باید شفاف سازی کنیم تا کارها طبق اصول پیش برود.ما باید کاری کنیم تا نگاه های ناروا را نسبت به این رشته تغییر دهیم. باید بوکس را خوب برای مردم جامعه تعریف کنیم زیرا از نگاه آنها این رشته ورزشی خطرناک و خشونت آمیز است اما به نظرم این رشته کم آسیبی است.

ثوری درباره برنامه های اصلی خود در فدراسیون گفت: روز جمعه جلسه ای را با پیشکسوتان بوکس که نزدیک به صد نفر بودند برگزار کردیم. به طور حتم ارتباط خوب این افراد می تواند کمک زیادی به معرفی بوکس کند.

او درباره نشست با روسای فدراسیون جهانی بوکس هم بیان کرد: رایزنی های خوبی در این خصوص با رئیس فدراسیون جهانی صورت گرفته و قرار شده در اردیبهشت سال آینده از او برای حضور در ایران دعوت کنیم تا بتوانیم از طریق مکاتبه و رایزنی میزبانی های خوبی را در این رشته ورزشی برای کشورمان در مسابقات کسب کنیم.

ثوری گفت: میراث خوبی را تحویل گرفتم اما باید بگویم نگاهم رو به جلو است و به هیچ عنوان به گذشته کاری ندارم. ناطق نوری رئیس سابق فدراسیون خیلی زحمت کشیده و زحمات او قابل ستایش است. دوستان عزیز ما تلاش کردند و یک میراثی را برای ما یادگاری گذاشتند و فقط آن برای ما مهم است.به طور مثال بوکسوری که در مبارزه بخواهد پشت سر خود را نگاه کند، قطع به یقین دیسکالیفه خواهد شد.

ثوری در مورد شرایط مالی هم خاطر نشان کرد: چند راهکار مالی داریم و اولین برنامه ما در این فدراسیون تعدیل نیروها به سود استانها است چون هر ماه نزدیک به چندین میلیون تومان هزینه می شود و دومین برنامه ما در فدراسیون استفاده از مدیران استانها و جذب حامی مالی است تا بتوانیم هزینه هایمان را تامین کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس گفت: شخصی به نام همایون اردلان که در گذشته از ورزشکاران به نام این رشته بود قبلا می توانست نایب رئیس فدراسیون جهانی شود که این اتفاق رخ نداد.به نظرم ما برای ارتباط گرفتن با مجامع بین المللی باید از این گونه افراد استفاده کنیم.

رئیس فدراسیون تصریح کرد: زمان زیادی نداریم چون خیلی از بوکس دنیا عقب هستیم و باید تلاش کنیم تا بتوانیم خودمان را به سطح اول بوکس دنیا برسانیم.

او در مورد انتخاب نایب رییس فدراسیون هم گفت: برای انتخاب نایب رئیس روی ۲ نفر به جمع بندی نهایی رسیدیم اما با این وجود هنوز انتخاب آنها قطعی نیست. چرا که ممکن است در لحظات پایانی از انتخاب این نفرات خودداری کنیم به جایش یک نایب رئیس خانم را برای تصدی این امر برگزینیم.

ثوری در پاسخ به سوالی مبنی بر خصوص راه اندازی بوکس بانوان هم توضیح داد: در حال حاضر بوکس بانوان به طور غیررسمی و زیر زمینی میان بانوان کشورمان در سطح کشور فعالیت می کند.خوشبختانه در عین حال برخی بانوان ایرانی در یکی از لیگ های اروپایی فعالیت دارند و حتی در این رابطه هم از ما استعلام گرفته شده است. وقتی چنین ظرفیت توانمندی در میان بانوان وجود دارد باید به فکر قانونمند کردن بوکس بانوان باشیم.البته تصمیم گیرنده خود فدراسیون نیست.

او ادامه داد: باید ظرفیت ها تعریف شود و قطعا مطمئن باشید درباره راه اندازی بوکس بانوان مقاومت هایی صورت خواهد گرفت اما با این حال مسیر را باید به صورت قانونی پیش ببریم.در صورتی که می توانیم با تربیت مربیان خانم آن را در کشورمان قانونمند کنیم.

رئیس فدراسیون بوکس با اشاره به کاهش اوزان بوکس در بازی های آسیایی جاکارتا گفت: طی دیدارهای که با مسئولان ورزش کشورمان داشتم قول مدال های خوب و بیشتر در بازی های آسیایی را داده بودم اما از شانس من در اوزانی که می توانستیم در جاکارتا مدال کسب کنیم مسئولان کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفتند، اوزان سنگین را حذف کنند.

ثوری با بیان اینکه در نامه ای به فدراسیون جهانی درباره کاهش وزن بازیهای آسیایی اعتراض کرده ایم، گفت: پس از این اتفاق مذاکراتی را با مسئولان کمیته بین المللی المپیک انجام دادیم تا این مسئله را حذف کنند اما بعید می دانم تجدید نظری صورت گیرد. ما در اوزان 75،‌81، 91 و 91+ شانس زیادی داشتیم. همه می‌دانیم در ادوار گذشته تمام موفقیت‌ها ما در تمام این اوزان بود. در هر صورت زیبایی بوکس در سنگین وزن است. اما تمام تلاش ما این است که نسبت به دوره بازی های آسیایی مدال های بیشتری را برای کشورمان بدست بیاوریم و دست خالی به میهن باز نگردیم.

او درمورد حکمی که در مورد عیسی گل‌محمدی به عنوان سرپرست تیم ملی منتشر شده، گفت: گل‌محمدی سرپرست تدارکاتی اردوی تیم ملی تا بازی‌های آسیایی اندونزی است و تمام کارهای تدارکاتی را بر عهده او خواهد بود.

رئیس فدراسیون بوکس درباره تشکیل شورای راهبردی فدراسیون بوکس هم گفت: شورا حتما باید باشد چون ما تدوین سند توسعه ورزش بوکس را از طریق این شورا هدف گذاری کرده ایم.

او درباره استفاده از منتقدان و رقیبان در فدراسیون بوکس گفت: روح الله حسینی یکی از رقیبان انتخاباتی من بود، شما می توانید از او جویا شوید که چندین بار برای همکاری با او تماس گرفتم که به ما در فدراسیون کمک کند اما متاسفانه او پاسخگو نبود.

رئیس فدراسیون بوکس تصریح کرد: امکان دارد از افشین داوری سرپرست سابق فدراسیون بوکس در هیئت رییسه این فدراسیون بهره ببریم.

ثوری در ادامه صحبت‌های خود گفت: اگر رسانه‌ها ما را به نوعی کمک کنند، بچه‌های بوکس هم که از مظلوم‌ترین قهرمانان ورزش هستند می‌توانند با فراغ بال به ورزش کردن ادامه دهند تا این رشته در کشورمان گسترش پیدا کند. یکی از ابزارها برای موفقیت بوکس در کشور ما اهالی رسانه‌هستند. چرا که رسانه به عنوان چشم بیدار جامعه است و تلاش ما این است که بیاییم از طریق معرفی قهرمانانمان بوکس را در کشور به خوبی بازتاب دهیم.

ثوری در مورد استفاده از احسان روزبهانی گفت: روزبهانی از نوابغ بوکس ایران در دنیا است اما باید با این وجود به فکر ساختن روزبهانی های دیگر باشیم تا آینده خوبی را برای کشورمان متصورباشیم.او اکنون در آلمان حضور دارد و بیشتر هزینه هایش را مسئولان آنجا پرداخت می کنند البته کمی هم ما در فدراسیون به او کمک می کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس فدراسیون بوکس در نشست خبری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار