رئیس سازمان تعاون روستایی کشور گفت : برای برجسته سازی اقتصاد روستا باید با حذف واسطه ها فاصله مزرعه تا سفره را به حداقل رساند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی اوسط هاشمی رئیس سازمان تعاون روستایی کشور در جلسه ستاد تنظیم بازارقزوین افزود: باید جایگاه روستا‌ها به عنوان تولید کننده تقویت کرد تا مردم از روستا‌ها به شهر‌ها مهاجرت نکنند.

هاشمی اضافه کرد: در اقتصاد مقاومتی، مردم اساس توسعه هستند و باید در این اقتصاد زمینه مشارکت مردم را فراهم کرد.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با بیان اینکه برکت در تعاون و تاکید اسلام هم مشارکت در تعاون است، افزود: اتحادیه‌های تعاون روستایی، باید مباشرین واقعی دولت باشند.

هاشمی گفت: موفق‌ترین اتحادیه تعاونی در استان قزوین اتحادیه تعاونی دامداران است.

به گفته هاشمی؛ مدیران هم باید با برنامه ریزی صحیح زمینه حمایت از کشاورزان را فراهم کنند.

وی افزود: توسعه زمانی امکان پذیر است که سن تولید کننده کاهش پیدا کند و زنان نیز همپای مردان در توسعه کشور نقش آفرینی کنند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در ادامه گفت: راه اندازی هلدینگ بازرگانی و تحول در نظام تعاونی‌ها اولویت ما در سال آینده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به بازار شب عید گفت: باید میوه شب عید ۱۵ درصد از پایین‌تر از بازار میوه و تره بار توزیع شود.

هاشمی با بیان اینکه پارسال به علت سرمازدگی، ۱۰۲ هزار تن پرتقال وارد کشور شد، گفت: امسال هم بدلیل ضعف در بازرگانی نگران این موضوع هستیم.

رئیس سازمان تعاون روستایی کشور با بیان اینکه ۹۰ درصد از زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود افزود: هشت میلیارد دلار گردش مالی این محصول است و باید زمینه توسعه محصول زعفران و مدیریت آن را در بازار فراهم کرد.

به گفته هاشمی، ایران بعد از کشور عراق دومین تولید کننده خرماست و باید زمینه معرفی این محصول را هم در دنیا فراهم کرد.

انتهای پیام/

جلسه ستاد تنظیم بازار استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار