مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت:نرخ کرایه تاکسی در سال 97 بر اساس مدل‌ و خطوط تاکسی است.

آخرین اخبار از افزایش قیمت کرایه تاکسی در سال 97علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه به تازگی لایحه پیشنهادی افزایش کرایه تاکسی را به شورا ارسال کردیم، اظهار کرد: اگر تصویب شد به جزئیات آن می‌پردازیم، در حال حاضر هم این لایحه از طریق شهرداری به شورای شهر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مدل قیمت گذاری برای نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۷ عوض شده است، گفت:برای همه کرایه‌ها یک درصد مشخصی را اعمال نمی‌کنیم چرا که نرخ گذاری بر اساس مدل‌ها و خطوط تاکسی قیمت گذاری می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران بیان کرد: مدلی طراحی کردیم که هزینه تاکسیران در هر خط بر اساس مسافر و قیمت تمام شده و حداقل دستمزد و هزینه‌های نگهداری شده خودرو باشد.

وی در پایان درباره افزایش کرایه تاکسی برای سال ۹۷ که قیمت بنزین هم افزایش پیدا نکرده است، گفت: نرخ کرایه تاکسی را مطابق با تورم افزایش می‌دهیم چرا که تاکسیرانان بر خلاف سایر مجموعه‌ها از سازمان تاکسیرانی حقوق دریافت نمی‌کند و باید امرار معاش داشته باشد.

انتهای پیام/

نرخ کرایه تاکسی در سال 97 چگونه تعیین می شود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۲ خرداد ۱۳۹۷
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات
اگه مخارج زندگی با وجود تورم، زیاد شده برای ما راننده ها هم بوده ولی علاوه بر افزایش مخارج زندگی قیمت لوازم یدکی ثانیه ای رو به افزایش هست و واقعا نسبت به روزی که کرایه شده ۵۰۰ تومن قیمت لوازم یدکی چندین برابر شده.وقتی ماشین خراب میشه از کجا بیاریم درستش کنیم.ما در کنار همه خرج و مخارج زندگی اصطحلاک ماشین هم داریم. کسی که به چاله های خیابون هم که رسیدگی نمیکنه الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
تیرا حمیدی
۱۹:۰۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
سلام و عرض قبولی عبادات
چرا رانندگان محترم تاکسی انتظار دارند کل مشکلات ناشی از تورم و اقتصاد و ... که برای کل کشور بوجود آمده را با افزایش نرخ کرایه مرتفع کنند؟ مگر سایرین از جمله کارمندان تمام این افزایش ها با افزایش حقوق مرتفع شده؟ هر فردی باید هزینه های خود را مدیریت کند. این رانندگان خدوم و زحمت کش هر زمان که صحبت کنید از نرخ کرایه تاکسی ناراضی هستند. هستند رانندگانی که راضی هستند به کرم خداوند متعال. اما بخش زیادی همیشه در پی فشار به مسافر و افزایش نرخ هستند. این مسئله تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ یک فرد که مجبور است سر کار برود در ماه 24 روز تقریبا باید طی مسیر کند روزی میانگین شش هزار تومان می شود صد و چهل و چهار هزار تومان حالا شما میانگین هزار تومان هم افزایش نرخ بدهید به رقم صد و شصت و هزار تومان میرسد که اگر جابجائی دیگر داشته باشد و یا برای خرید جائی برود ماهی به دویست هزار تومان میرسد! خوب مگر چقدر حقوق می گیرد که دویست هزار تومان بابت کرایه پرداخت کند! مجبور می شود به اتوبوس و مترو رو بیاورد که از صف تاکسی کم و به سمت مترو و اتوبوس اضافه می شود. در نتیجه خود همین رانندگان تاکسی متضرر می شوند چون مسافرشان به علت گرانی کرایه کم شده است در طول سالها بنابر این دخل و خرجشان نمی خواند. به همین منوال ادامه دهند با مشکلات بیشتری رو به رو می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
مسئولین هر جایی که منافع دولت و .... در میان باشد تورم رو درنظر میگیرند ، هر زمانی هم که راننده تاکسی صحبت از کرایه میکنه ، میگن بنزین مه گرون نشده ، آقایون ما تمام لوازم خودرو رو با افزایش 2 برابری خریداری میکنیم ، در ضمن از زمانی هم که اسنپ و ... آمدند مسافر ما نصف شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت مترو چرا گرون شد
Iran (Islamic Republic of)
اصغر صمیمی
۲۱:۳۳ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
چرا نرخ کرایه تاکسی 4 ماه بعد از سال جدید افزایش پیدا میکند در حالی که بقیه اجناس یا مثلا بیمه از اول سال افزایش میابد
Czechia
بهروز کاوه
۱۱:۱۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام چرا مسئولان افزایش کرایه را مختص به قیمت سوخت میدانند در حالی که در ماه ۳۰۰ هزار تومان اگر سوخت نهایتش میباشد اما اجاره مسکن ۱ میلیون افزایش یافته و جای تعجب دارد که دقتی به کل تورم ندارند
آخرین اخبار