استاندار اردبیل گفت: روستاهای نزدیک به مراکز شهرها باید شرایط و همخوانی لازم از لحاظ فرهنگی، عمرانی، اجتماعی و بافت کلی داشته باشند.

اکبر بهنام جو،استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: روستای خوجین خلخال نیاز به مطالعه همه جانبه دارد و انتقال دام از روستا به خارج از بافت کار راحتی نبوده و نیز با الحاق این روستا به شهر عوارض ساخت و ساز نیز افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه باید از گونه های بومی وحوش در مناطق حفاظت شده در استان برای جذب توریست نهایت بهره برداری را داشته باشیم گفت: در وضعیت فعلی تنها ۷.۸ درصد از مساحت استان مناطق حفاظت شده و ۱۳.۵ درصد منطقه شکار ممنوع است که به مراتب کمتر از میانگین کشوری است و تصویب طرح حفاظت مشروط به تامین کاربری معدنی، گردشگری و کشاورزی است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در برخی مناطق حفاظت شده احتمالا زون های معدنی وجود دارد گفت: نباید موانعی برای ظرفیت های گردشگری، معدنی و کشاورزی ایجاد شود و باید نحوه بهره برداری معدنی، گردشگری و کشاورزی با الزامات حفاظت زیست محیطی مناطق از سوی مدیران اعمال شود.

بهنام جو افزود: اعطای تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد از سال آینده به بخش تولید می تواند گره های اشتغال و تولید را باز کند و این امر جز با همدلی و هماهنگی دستگاه های متولی محقق نخواهد شد.

وی افزود: طرح های سرمایه گذاری در زمینه های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات در اولویت حمایت از اشتغال است و حداقل باید برای ۳۰ هزار شغل در سال آینده برنامه ریزی کرد تا بتوان تعهد اشتغال ۲۰ هزار نفری را به کرسی عمل نزدیک کرد که کار شدنی است.

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل گفت: با برنامه ریزی های لازم فرصت های شغلی از سال آینده با گزارش عملکرد دستگاه ها مشخص می شود و نیز شورای برنامه ریزی استان علاوه بر دریافت گزارش ادارات و بررسی مصوبات به سمت برنامه های توسعه محور خواهد رفت.

بهنام جو با اشاره به اینکه سمت و سوی بودجه سال آینده استان اشتغال محور تعیین شده اظهار کرد: به منظور تسریع در روند جذب سرمایه های داخلی و خارجی، ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری مورد تاکید بوده و ظرف 2 هفته آینده شیوه نامه آن به دستگاه های اجرایی ابلاغ می شود.

وی افزود: براساس شیوه نامه طراحی شده هر دستگاه اجرایی دارای یک نماینده تام الاختیار در پنجره واحد است و در جهت تسریع و روان سازی جذب سرمایه و ایجاد واحدهای اشتغالزا فعالیت می کنند.

بهنام جو ادامه داد: از اول اردیبهشت سال آینده سامانه اشتغال در استان عملیاتی شده و ایجاد فرصت های شغلی در دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی قابل مشاهده خواهد بود.

وی از تحقق ۱۰۰درصدی بودجه راه آهن اردبیل _ میانه خبر داد و افزود: با برگزاری جلسات متعدد تکمیل راه آهن اردبیل در اولویت برنامه های سال آتی دولت قرار گرفته و این پروژه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام/ح

تحقق ۱۰۰درصدی بودجه راه آهن اردبیل _ میانه

برچسب ها: بودجه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.