ستاری گفت: تلاش نهاد‌های اثرگذار برای تسهیل فعالیت کسب و کار‌های دانش بنیان می‌تواند در آینده اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری  در آیین افتتاح پارک فناوری استان زنجان، با اشاره به ظرفیت بالقوه استان‌ها برای شکل دادن زیست بوم کارآفرینی و نوآوری گفت: استان‌ها با توسعه محیط مساعد کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی، زمینه را برای بازگشت نخبگان و استعداد‌های برتر بومی هر استان فراهم می‌کنند.

وی افزود: تمامی محیط هر استان می‌تواند با فرهنگ سازی و آموزش به پارک علم و فناوری برای راهبری این کسب و کار‌ها بدل شود.

معاون علمی و فناوری، بخش خصوصی را مهم‌ترین مشتری محصولات و خدمات استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان دانست و گفت: نیاز بخش خصوصی همراه است با نیاز مردم است و بر همین اساس، پژوهش، محصول یا خدمتی که اولویت بخش خصوصی برای سرمایه گذاری قرار بگیرد، اقبال مردم را همراه خود خواهد داشت.

ستاری، نقش دستگاه‌های اجرایی و سیاستگذار ملی و استانی را حمایت از حرکت کسب و کار‌های استارتاپی و دانش بنیان عنوان کرد و افزود: تلاش نهاد‌های اثرگذار برای تسهیل فعالیت کسب و کار‌های دانش بنیان می‌تواند ضمن کمک به اشتغال بومی، در آینده‌ی اقتصادی استان و کشور اثرگذار باشد.

تلاش نهاد‌های دست اندرکار استانی برای ایجاد محیط مساعد کسب و کار دانش بنیان و استارتاپی

رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به ایجاد محیط مساعد کسب و کار استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان به عنوان مهم‌ترین رسالت مسئولان استانی اظهار کرد: اگر محیطی مساعد برای ایجاد و توسعه کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی فراهم سود و فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به مثابه یک ضرورت عمومی جامعه را در بر گیرد، خلق ثروت این شرکت‌ها روند پیشرفت را دست خوش تحولی جدی می‌کند.

وی ادامه داد: قطعا در این مسیر چالش‌ها و مشکلات متعددی فراروی فعالان استارتاپی و دانش بنیان قرار دارد، اما هنر این جنس کسب و کار‌ها در پویایی و سازگاری است و می‌توانند در دل مشکلات و موانع، کسب و کار خود را با انگیزه و اعتماد به نفس جوانان خلاق پیش ببرند.

ضرورت اصلاح شیوه‌های تامین مالی دانش بنیان

رئیس ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان بر ضرورت اصلاح و تحول در رویکرد‌های مرسوم نسبت به تأمین مالی کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی افزود: باید در کنار شیوه نگرش به حمایت، رویکرد‌ها نسبت به تأمین مالی این کسب و کار‌ها تغییر پیدا کند و سرمایه گذاری‌های جسورانه به عنوان یکی از مهم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری استارتاپ‌ها معرفی شود.

وی افزود: سرمایه گذاران فعال بخش خصوصی، در جست و جوی کسب و کار‌های دانش بنیان و استارتاپی فعال و با انگیزه‌ای هستند که بدون هراس از تجربه شکست، با اعتماد به نفس بالا در مسیر نوآوری گام برداشته اند.

نشست پرسش و پاسخ

در این مراسم، تعدادی از فعالان دانش بنیان و واحد‌های فناور مستقر در این استان، دغدغه‌ها و خواست‌های خود در حوزه هایی، چون تامین مالی، زیرساخت‌های استقرار و هدایت واحد‌های فناور نوپا، حمایت‌های صادراتی و ایجاد بستر تعامل با سرمایه گذاران با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، استان دار زنجان، رییس پارک فناوری استان و مدیرکل امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدیر کل دفتر تجاری سازی فناوری معاونت علمی و رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی مطرح کردند.

بازدید از واحد‌های فناور مستقر در پارک

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین از دستاورد‌های واحد‌های فناور مستقر در این پارک علم و فناوری دیدن کرد. این واحد‌ها محصولات و خدماتی را در حوزه صنایع دستی، پرورش زالو به روش نوین، تجهیزات خاص سخت افزاری و نرم افزار‌های پیشرفته در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، نانوفناوری و پوشش‌های رنگ ارائه کردند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار