یکی از راهکارهای سوئیسی‌ها برای جلوگیری از آب شدن یخچال‌های طبیعی استفاده از پتو است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ساکنان سوئیس روش عجیبی برای حفظ یخچال‌ها در مقابل پیامد‌های ناشی از خطرات گرم شدن زمین ابداع کردند. این در حالی است که روش‌های جدید هم نمی‌توانند به طور کامل مانع از ذوب شدن یخچال‌ها در درازمدت شوند.

ساکنان این کشور تلاش می‌کنند با استفاده از پتو، یخچال زیبای رونه را در دامنه رشته کوه‌های آلپ بپوشانند. از آنجا که معمولا از پتو برای گرم شدن استفاده می‌شود، ممکن است در نگاه اول چنین روشی تا حدودی عجیب به نظر برسد. استفاده از پتو نه تنها بطور موثر نور خورشید را منعکس می‌کند بلکه ضمن حفاظت از یخچال‌ها از محیط بیرونی به آن‌ها کمک می‌کند، دست نخورده باقی بمانند.

بر اساس گزارش‌ها، ساکنان مناطق کوهستانی آلپ با توجه به تغییرات شدید که در سال‌های اخیر اتفاق افتاده ناگزیر به کاربرد چنین روش عجیبی شده‌اند. در دهه اخیر این یخچال حدود ۳۵۰ متر کوچکتر شده است. در حالی که به نظر می‌رسد استفاده از پتو برای پوشش یخچال‌ها برای جلوگیری از ذوب شدن، فن آوری ساده‌ای در بحران کنونی زیست محیطی خواهد بود، اما بدیهی است منافع محسوسی در پی خواهد داشت.

دیوید فولکن کارشناس وزارت محیط زیست سوئیس در سال ۲۰۱۵ مدعی شد استفاده از پتو می‌تواند تا سقف ۷۰ درصد مانع از ذوب شدن یخچال‌ها شود. گزارش‌ها حاکی است در حال حاضر گروه‌های مختلفی به دنبال راه‌حل‌های متفاوت برای جلوگیری از ذوب شدن یخچال‌ها هستند. به عنوان مثال، گروهی از دانشگاه اوترچت امیدوارند با استفاده از پوشش برف مصنوعی، بتوانند یخچال مورتراکا را از خطر گرما و آب شدن نجات دهند.

انتهای پیام/

جلوگیری از آب شدن یخچال‌های سوئیس با پتو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار