سرخپوشان پایتخت در سال ۹۶ فراز و نشیب‌های زیادی داشتند و اتفاقات خوب و بد زیادی برای آن‌ها رخ داد.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال پرسپولیس در سالی که گذشت بدون شک موفق ترین تیم فوتبال کشورمان بوده است. تیمی که توانست در سال 96 جام قهرمانی لیگ شانزدهم را بدست آوردو این عنوان برای هوادارانی که سال ها در حسرت جام بودند لذت 2 چندانی داشت. 

پرسپولیس در سالی که گذشت لیگ را با ترکیبی از بهترین های فوتبال به پایان رساند، تیمی که در آن نزدیک به 10 ملی پوش حضور داشت. سال 96 برای پرسپولیس به خوبی شروع شد چرا که عنوان قهرمانی توقع هواداران را به شدت بالا برده بوداما این تیم در میانه های سال بحران های زیادی را تجربه کرد. 

اخراج رامین رضائیان از پرسپولیس 

اخراج رامین رضائیان از سوی برانکو شوک بزرگ به هواداران پرسپولیس بود. رامین به شدت بین هواداران محبوب بود و آنها خواهان حضور این بازیکن در تیم محبوب خود بودند اما مرغ برانکو یک پا داشت و هر چه هواداران بیشتر اصرار می کردند برانکو مصمم به اخراج این بازیکن بود. رامین رضائیان با چشمانی اشک بار تصمیم به ترک پرسپولیس گرفت. 

رضائیان 21 فروردین ماه 96 به صورت رسمی از پرسپولیس جدا شد و به تیم اوستنده بلژیک پیوست. 

جدایی سروش رفیعی از پرسپولیس

 طاهری در تمدید قرارداد سروش رفیعی خوب عمل نکرد و جدایی این بازیکن  شوک دیگری به اردوی سرخپوشان پایتخت وارد کرد. برانکو روی بازی سروش حساب ویژه ای باز کرده بود اما این بازیکن از سرخپوشان پایتخت جدا شد و به لیگ قطر پیوست. 

بدهی های خارجی یکی پس از دیگری برای پرسپولیس ایجاد می شدند و خطر کسر امتیاز به شدت این تیم را تهدید می کردو هر روز اخبار ناخوشایندی از باشگاه به گوش می رسید اما با درایت مدیران پرونده های خارجی یکی پس از دیگری بسته شد که مهمترین آنها مربوط به ژوزه و دستیارانش بود. 

اولتیماتوم های کمیته انضباطی فیفا طوری عرصه را بر مدیران پرسپولیس تنگ کرده بود که هر آن احتمال کسر امتیاز از این تیم به وجود می آمد. این اتفاقات شیرینی قهرمانی را چنان بر هواداران تلخ کرده بود که کمتر کسی تصور می کرد که پرسپولیس از پس این بدهی ها برآید.  بدهی های مهم پرداخت شد. 

محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس 

پرسپولیس در حال گذراندن روزهای خوش بود و برانکو ساز تیمش را چنان کوک کرده بود که حتی رقیب سنتی هم به تمجید عملکرد او پرداخت. در این روزها بود که خبر آمد مهدی طارمی ستاره این تیم محروم شده است، آن هم به علت یک تصمیم بچگانه و قراردادی که ناشیانه با باشگاه ترکیه ای بسته بود. 

شروع محرومیت طارمی درست یک هفته قبل از بازی با الهلال شوک بعدی و سنگین به هواداران این تیم بود. این محرومیت آب سردی بر پیکره تیم پرسپولیس بود که برانکو حساب ویژه ای بر روی طارمی در دیدارهای آسیایی کرده بود. علاوه بر این تیم پرسپولیس به علت شکایت باشگاه ریز اسپورترکیه از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم شد و اجازه جذب بازیکن جدید را نداشت. 

هر چند پرسپولیس نیمکت ذخیره های قدرتمندی داشت و محرومیت نقل و انتقالاتی نتوانست خللی بر روند رو به رشد این تیم بگذارد اما آثار این محرومیت در فصل بعد که قرارداد بازیکنان فعلی تمام می شود بیشتر مشاهده می شود. 

برکناری طاهری از مدیریت پرسپولیس 

سناریوی تغییر مدیریت پرسپولیس به گونه ای رقم خورد که کسی تصورش را نمی کرد. با گذشت چند ماه هنوز کسی نمی داند به چه علت طاهری از مدیرعاملی پرسپولیس استعفا کرد. طاهری که بدون شک یکی از موفق ترین ها در بخش مدیریت بود. اعضای هیئت مدیره پرسپولیس بعد از قبول استعفای طاهری تصمیم گرفتند که گرشاسبی را به عنوان سرپرست انتخاب کنند.   این مدیر نزدیک به سلطانی فر بود و حمایت وزیر ورزش را پشت سر خود داشت. همگان بر این باور بودند  که از این پس باید شاهد حمایت های دولتی باشند اما این اتفاق رخ نداد و گرشاسبی هم نتوانست منابع مالی بیشتری نسبت به طاهری به خزانه باشگاه ترزیق کرد. 

جدایی طارمی از باشگاه پرسپولیس 

جدایی مهدی طارمی هم شوکی بر پرسپولیس وارد کرد.  مهاجم گلزن سرخپوشان پایتخت  قبل از پایان محرومیتش حاضر نشد قراردادش را با باشگاه پرسپولیس تمدید کند و به باشگاه الغرافه قطر پیوست.طارمی با محرومیتش ضربه سنگینی به تیم زده بود و با جدایی اش همه خاطرات خوب با هواداران را یک شبه ویران کرد تا هواداران از این بازیکن دلخور باشند. پرسپولیس بعد از جدایی طارمی با درایت برانکو در خط حمله دچار مشکل نشد و علی علیپور به خوبی جای خالی طارمی را پر کرد و اکنون با زدن 17 گل در صدر جدول گلزنان لیگ برتر است. 

افشای جزئیات قرارداد صوری طارمی با باشگاه پرسپولیس 

افشای جزئیات قرارداد صوری و غیر قانونی میان طارمی و باشگاه پرسپولیس از سوی این بازیکن در برنامه 90 شوک دیگری بر پرسپولیس وارد کرد. طارمی در این برنامه عنوان کرد که با همدستی طاهری مدیر عامل وقت پرسپولیس زمان تاریخ قرارداد او با سرخپوشان پایتخت تغییر یافت اما فیفا متوجه صداقت نداشتن باشگاه پرسپولیس شد و این باشگاه را با محرومیت نقل و انتقالاتی مواجه کرد. 

بعد از اینکه جعلی بودن قرارداد طارمی با باشگاه پرسپولیس مشخص شد رقبای این تیم از جمله استقلال عقیده داشتند که بازی های این تیم باید 3بر صفر شود اما طبق قانون باشگاه های شاکی 24 ساعت زمان داشتند تا از پرسپولیس شکایت کنند تا نتیجه به علت داشتن یک بازیکن غیر قانونی به نفع آنها صادر شود. کمیته اخلاق هم متهمان این پرونده را احضار کرده است و به زودی رای خود را درباره این پرونده صادر می کند و شاید محرومیت در انتظار طارمی و باشگاه پرسپولیس باشد. 

نیمکت نشینی مسلمان در پرسپولیس 

نیمکت نشینی محسن مسلمان هافبک بازیساز پرسپولیس هم شوکی بر هواداران این تیم وارد کرد. مسلمان بهترین پاسور لیگ برتر فوتبال است اما یک دفعه برانکو تصمیم گرفت که این بازیکن را روی نیمکت قرار بدهد و تیم خود را بدون هافبک بازیساز  روانه مسابقات کند. به اعتقاد کارشناسان فوتبال لجبازی برانکو در استفاده نکردن مسلمان باعث شد که سرخپوشان پایتخت در دربی 86 و بازی با السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا شکست بخورند. 

لجبازی بی مورد با مسلمان که محبوب سکوها بود باعث شد تا هواداران خواستار حضور این بازیکن در ترکیب پرسپولیس شوند. البته فشار سکوها باعث شد که برانکو از مواضعش کوتاه بیاید و در بازی با الوصل امارات در بازی رفت لیگ قهرمانان آسیا از مسلمان به عنوان بازیکن جایگزین استفاده کند. 

شکست پرسپولیس در دربی 86

شکست پرسپولیس برابر استقلال رقیب دیرینه اش در روزهای پایانی سال باعث تعویق  برگزاری جشن قهرمانی سرخپوشان پایتخت شد. شفر به خوبی دست برانکو را در دربی 86 خواند و مانع برگزاری قهرمانی زود هنگام  پرسپولیس قبل از نوروز شد. هواداران معتقدند که برد در دربی مهمتر از قهرمانی در لیگ برتر است و طرفداران پرسپولیس بعد از باخت برابر رقیب خود در تمرین حسابی ازخجالت بازیکنان و کادرفنی درآمدند.  

همه اتفاقات خوب و بد باعث نشد که پرسپولیس از هدفش دور شود و تیم برانکو همچنان در طول بازی های لیگ آقایی می کند و پروفسور نمی گذارد عوامل بیرونی روی نتیجه گیری پرسپولیس تاثیر داشته باشد و در روزهای پایانی سال شاهد آن باشیم که پرسپولیس با کسب یک امتیاز دیگر قهرمان لیگ می شود. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار