بخشدار جالق شهرستان سراوان خبرداد

بیش از ۲ هزار نخل طعمه حریق شد

بخشدار جالق شهرستان سراوان گفت: وقوع ۲ آتش سوزی در نخلستان‌های دهستان ناهوک از توابع این بخش بیش از ۲ هزار نخل خرما را طعمه حریق کرد.

عبدالحکیم شاهمیری بخشدار جالق شهرستان سراوان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: نخستین آتش سوزی که بعد ازظهر امروز در این منطقه آغاز شده بود با تلاش مردم محلی حدود ساعت ۱۵ خاموش شد.

شاهمیری افزود: آتش سوزی دوم از ساعت ۱۸ آغاز و پس از سه ساعت تلاش به طور موقت مهار شد.

وی ادامه داد: بیش از ۲ هزار نخل پاجوش، بارور و ۳۵۰ درخت شامل انار، انجیر، توت، هلو و زرد آلو در این اتش سوزی‌ها طعمه حریق شد.

وی خاطر نشان کرد: راه دسترسی مناسب برای ورود ماشین‌های آتش نشانی برای مهار کامل آتش سوزی وجود ندارد و باید تا طلوع آفتاب و روشن شدن کامل هوا صبر کرد.

شاهمیری اظهار داشت: همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان بخش جالق طعمه‌ی حریق می‌شود و از بین می‌روند.

بخشدار جالق تصریح کرد: به دلیل نبود ایستگاه آتش نشانی و نداشتن ماشین اطفای حریق و فاصله زیاد دهستان ناهوک از مرکز شهرستان و مرکز بخش جالق آتش سوزی‌ها خسارات زیادی را به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: هرس نکردن درختان خرما و انباشت شاخ و برگ و ضایعات نخیلات در میان نخلستان‌ها موجب می‌شود با کوچک‌ترین وزش باد، آتش به سرعت شعله ور شده و تمام منطقه را در بر می‌گیرد.

دهستان ناهوک از توابع بخش جالق شهرستان سراوان در ۳۵ کیلومتری سراوان و ۴۸ کیلومتری مرکز بخش جالق واقع شده که به دلیل نبود مرکز آتش نشانی و نداشتن ماشین اطفای حریق و فاصله زیاد از مرکز شهرستان و مرکز بخش همه ساله تعداد زیادی از نخیلات و درختان این دهستان طعمه‌ی حریق می‌شوند.

انتهای پیام/ع

نخلستانهای ناهوک سراوان طعمه حریق شد

برچسب ها: آتش نشان ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار