رنجبر گفت: باید بیشتر تمرکز خود را بر روی پاسخ به نیازهای صنعت قرار دهیم و بودجه ریزی پژوهشی به طرح های صنعتی معطوف شود.

 به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیژن رنجبر معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در اختتامیه اولین رویداد آموزشی و تجربی ایده تا عمل در حوزه سلامت که عصر امروز در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر رشد قرار داشته و دانشگاهی تحول گرا است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز به سمت حل مسئله پیش می‌رود و تلاش داریم این اقدامات را توسعه دهیم، اقتصاد ما اقتصاد نفتی است و ما باید از این وضع خارج شویم و علم را در خدمت رشد فناوری قرار دهیم.

رنجبر با اشاره به اینکه نیازمند تحول در نظام یادگیری و آموزش هستیم گفت: یادگیری باید مبتنی بر حل مسئله باشد ما باید یک بازنگری در رشته های آموزشی انجام دهیم قطعاً باید دانشجویان و رهبران خبره را جذب کنیم، دانشجویان باید مهارت حل مسئله را کسب کنند از سوی دیگر باید بیشتر تمرکز خود را بر روی فروش فناوری و پاسخ به نیازهای صنعت قرار دهیم، باید بودجه ریزی پژوهشی به طرح های صنعتی معطوف شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رنجبر یادآور شد: امیدواریم جناب آقای جهرمی وزیر ارتباطات از ۵۰ استارتاپی که در آینده در حوزه فناوری اطلاعات برگزار می شود حمایت لازم را داشته باشد این حمایت ها می توانند در زمینه جذب بازار به دانشجویان نخبه کمک زیادی کند.

اشتغال زایی با استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان

در ادامه  پروین داداندیش رئیس دانشگاه آزاد تهران غرب با بیان اینکه حدود دو سال است که رویداد ایده تا عمل را در عرصه های آموزشی و تجربی برگزار می کنیم، گفت: افتخار داریم که با یک تفاهم چهار جانبه یک همکاری را آغاز کردیم و رویداد ایده تا عمل را در حوزه های پزشکی٬ دندانپزشکی٬داروسازی٬ فنی و مهندسی و علوم انسانی در دانشگاه تهران غرب آغاز کردیم، در این رویداد حدود ۱۲۰ دانشجو٬ 10 طرح کسب و کار را به داوران معرفی کردند.

رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران غرب با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی مفتخر هستیم که میزبان یک میلیون و ششصد هزار دانشجو در سطوح مختلف آموزشی باشیم، گفت: ما در مسیر دانشگاه های اثرگذار و کارآفرین٬ پیشقدم هستیم و معتقدیم فعالیت های استارتاپی می‌توانند در حوزه اشتغال زایی به دانشجویان کمک کنند، دانشجویان یک سرمایه عظیم برای کشور هستند و امیدواریم بتوانیم به این سرمایه عظیم در راه کسب موفقیت‌های بیشتر کمک کنیم.

گفتنی است، در این رویداد تیم های دانشجویی 3D مدیکال، برق پاک، تدارم، همدم٬ سیب٬ بیماریاب٬ آسان درمان، نفربر٬ شهروند ارشد و نفس سنج به رقابت پرداختند که تیم های نفس سنج٬ بیماریاب و همدم ، به عنوان برگزیدگان این دوره از رقابت ها معرفی شدند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار