معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی گفت: پیشخوان مجوزهای کشور در واقع پنجره واحدی است که سعی می‌کند اخذ مجوز دهی را در کشور ساماندهی کند.

ساماندهی اخذ مجوزها با پیشخوان مجوزدهی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میر شجاعیان معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی در همایش معرفی و استقرار سامانه دادور که امروز(شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: پیشخوان مجوزهای کشور در واقع پنجره واحدی است که سعی می‌کند اخذ مجوز دهی را در کشور ساماندهی کند. این به معنای آن است که افراد زمانی که مجوزی را می‌خواهند اخذ کنند نیازی به رجوع تک تک دستگاه‌ها نیست و این موضوع در بسیاری از کشورهای دنیا نیز یه همین گونه است، یعنی افراد به یک نقطه حاکمیت مراجعه می‌کنند و نیازهایشان را درخواست و آن نقطه از حاکمیت وظیفه دارد کار آن مراجعه کننده را انجام دهد.

وی افزود:وزارت اقتصاد و دارایی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استانداری های کشور به عنوان یک مثلث برای پیشخوان مجوز دهی در کشور راه اندازی خواهند شد.

میرشجاعیان گفت: پیشخوان مجوز دهی از چند بخش تشکیل شده و ما تلاش می‌کنیم تا فضای مورد نیاز افراد در حوزه مجوزدهی را ایجاد کنیم.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی افزود: یکی از بخش‌های پیشخوان مجوز دهی مربوط به افرادی است که درخواست مجوز می‌کنند، اما مجوزهای آنها تا کنون صادر نشده است.

وی بیان کرد: در جلسه امروز در خصوص اخذ مجوزهای صادر نشده در پیشخوان مجوزدهی مطرح شد که این بخش از پیشخوان به نام دادور معرفی شده است و متقاضیان می‌توانند در آن شکایات خود را ثبت کنند، باید شکایات این افراد ظرف مدت 7 روز کاری پاسخ داده شود.

میر شجاعیان تصریح کرد: سامانه دیگردر حوزه مجوزدهی که به صورت یک میز خدمت یکپارچه است، سعی می‌کند تا ارتباط فرد را با این سامانه و با تمامی نهادهای مجوز ده برقرار کند و همچنین پاسخ سوالات فرد در همین سامانه داده می‌شود.

وی افزود: در این سامانه بعد از اخذ شکایات استان‌های کشور این شکایات را دریافت می‌کنند و در نهایت موضوع اصلی این کار همان سامانه صدور مجوزهای اصلی کشور است و در اختیار تمامی استان‌ها قرار می‌گیرد.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی  گفت: در این سامانه چیزی حدود 1570عنوان مجوز باید به ثبت برسد که از این تعداد نزدیک به 800 عنوان مربوط به استعلامات است که سعی می‌کنیم این استعلامات را بین دستگاه‌ها برقرار کنیم.

میرشجاعیان اظهار کرد: در مورد مجوزها نیز با تمام دستگاه‌های دولتی به توافق رسیده‌ایم که هر مجوز چقدر زمان نیاز دارد و دستگاه‌های مختلف مکلف به رعایت زمان بندی در این زمینه هستند.

وی گفت: در حوزه شکایات سامانه‌ای راه‌اندازی شده است و روش کار آن اینگونه است که به هر استان سامانه را تحویل می‌دهیم و تبلیغات مربوطه نیز در سطح استان‌ها صورت می‌گیرد.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی  تاکید کرد: کل مجموعه کشور درگیر مجوز دهی در این سامانه می‌شوند که بعد از آن بخش سوالات را فعال خواهیم کرد و این بستگی دارد که استان‌ها آمادگی پذیرش این بخش را داشته باشند و بعد از آن موضوع مجوزهای استان‌ها را به این سامانه اضافه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار