معاون سوادآموزی آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در شهرستان دنا آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ در این جشنواره که با نمایش فیلم‌هایی برای دانش آموزان در سالن کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر سی سخت آغاز شد، معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: دانش آموزان در این جشنواره در یک برنامه زمانبندی شده به تماشای فیلم‌های علمی-آموزشی و تربیتی می‌نشینند.

سیدحمدالله خواهش نیک با اشاره به اینکه در این جشنواره ۵۲ فیلم از کشور‌های مختلف جهان برای دانش آموزان به نمایش گذاشته می‌شود افزود: این جشنواره با هدف استفاده از هنر تصویر در انتقال مفاهیم به دانش آموزان با محوریت علمی وتربیتی و آموزشی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای استفاده از این فیلم‌ها به صورت همزمان برای حدود ۸۰ هزار فرهنگی و دانش آموز و خانواده‌ها انجام شده است.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: معلم در آموزش نقش محوری دارد، اما استفاده از رسانه‌های آموزشی تصویری به ویژه چند رسانه‌ای به علت جذابیت بصری باعث تحریک خلاقیت دانش آموز و یادگیری مطلوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: تشویق و ترغیب فرهنگیان و دانش آموزان فیلم ساز برای ساخت فیلم‌های تربیتی، علمی، انیمیشن و داستانی از دستاورد‌های این جشنواره ها است.

سیدحمدالله خواهش نیک با بیان اینکه زبان هنر زیباترین واثرگذارترین روش بیان مفاهیم است افزود: بیش از ۷۵ درصد یادگیری از طریق حس بینایی انجام می‌شود که این مهم نشان دهنده ارزش وجودی استفاده از فیلم در آموزش است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش‌های معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش وپرورش استان و گروه تحلیل محتوا و دبیرخانه استانی، فیلم‌های جشنواره همزمان در ۱۰ شهرستان و منطقه استان به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش دنا هم گفت: در برنامه زمانبندی شده به مدت ۶ روز و در هر روز ۳ نوبت دانش آموزان و خانواده‌ها از فیلم‌های جشنواره استفاده می‌کنند.

ابراهیم ریاضی اضافه کرد: فرصت استفاده از فیلم‌ها برای برخی دانش آموزان مناطق روستایی نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/ش

برگزاری جشنواره بین المللی فیلم رشد در دنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.