زمزمه‌ها درباره ارزیابی منفی موسسه اعتبارسنجی استاندارد‌ اند پور از اقتصاد فرانسه سرانجام روز جمعه به حقیقت پیوست و این موسسه رتبه اعتبار اقتصاد فرانسه را از AAA مثبت به AA مثبت تقلیل داد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اما رتبۀ قوی‌ترین اقتصاد منطقه یورو، آلمان را با سه A مثبت تغییری نداد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تلحویحا ارزیابی استاندارد ‌اند ‌پور را پراهمیت نخواند اما گفت: ما در اروپا راه درازی را تا برگرداندن اعتماد سرمایه گذاران در پیش روی داریم. پیمان مالی اکنون بایستی هرچه سریع‌تر و با دقت و بدون هدر دادن وقت و انرژی اجرا شود.»

موسسه اعتبارسنجی استاندارد ‌اند ‌پور رتبه اقتصادهای کشورهای هلند، لوگزامبورگ، آلمان و فنلاند را تغییری نداد اما رتبه کشورهای فرانسه، اتریش، اسلواکی، اسلوونی و مالت را یک درجه و رتبه اعتبار اقتصادی ایتالیا، اسپانیا، قبرس و پرتغال را دو رتبه کاهش داد.

الی کوئن اقتصاددان فرانسوی در خصوص تنزل رتبۀ اعتباری ۹ کشور اروپایی از سوی این موسسه می‌گوید: از دید استاندارد‌اند‌پور تلاشهای اورپائیان برای ثبات بودجه و شرایط مالی و نیز راه حل های آنان برای حل بحران در منطقه یورو کافی نبوده است.

دو سال پس از آغاز بحران بدهی در اتحادیه اروپا و اکنون با کاهش رتبه اعتبار دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، فرانسه، نجات اقتصادهای بحران زدۀ ایرلند و پرتغال و یونان را با مشکل مواجه و هزینه استقراض و آیندۀ اقتصادی ایتالیا و اسپانیا به ترتیب سومین و چهارمین اقتصادهای بزرگ اتحادیه اروپا، با تردید همراه شده است./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار