عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت انگلیس می‌خواست، می‌توانست جلوی هجوم چند اوباش را بگیرد اما کوتاهی کرد.

دولت انگلیس در جلوگیری از تعرض اوباش به سفارت کشورمان کوتاهی کردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل پس از دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در جمع خبرنگاران درباره تعرض عده ای به سفارت کشورمان در لندن اظهار کرد: قطعا دولت انگلیس مسئول حفظ امنیت هیئت های نمایندگانی سیاسی از جمله سفارت جمهوری اسلامی در کشورش است.

وی ادامه داد: آنان در جلوگیری از هجوم چندنفر از اراذل و اوباشی که حتما تحریک شده بیگانگان هستند، کوتاهی کردند و هیچ بعید هم نیست که با بعضی از جاهایی در انگلیس ارتباط داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پلیس و دولت انگلیس اگر می‌خواست، می‌توانست جلوی هجوم چند نفر از اوباش را بگیرد و از این بابت باید پاسخگو باشد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری درباره جزئیات دیدارش با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: در این دیدار درباره مسائل منطقه و کمک‌های انسانی که باید برای مردم سوریه و یمن صورت بگیرد، گفتگو کردیم.

ولایتی افزود: رئیس کمیته بین‌‌المللی صلیب سرخ برای بازسازی و کمک‌های انسانی به سوریه، عراق و یمن اعلام آمادگی کرد و گفت که می‌خواهند در کارهایشان تسریع ببخشند و تقویت کنند.

وی گفت: هر دو طرف با یکدیگر توافق داریم که راه حل مشکلات منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا نظامی نیست، بلکه سیاسی است.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا از طریق سازمان‌های بین‌المللی کمک‌های انسانی خود را به مردم ستمدیده یمن ارسال کند و رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ این قول را به ما داد تا تلاششان را برای کمک به بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان انجام دهد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار