خادمی مطرح کرد؛

انعقاد قرارداد مشارکت 439 کیلومترآزادراه در کشور/ رکورد ریل‌گذاری در کشور شکسته شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از انعقاد قرارداد مشارکت ساخت 439 کیلومتر آزاد راه در کشور خبر داد.

انعقاد قرارداد مشارکت 439 کیلومترآزادراه در کشور/ رکورد ریل‌گذاری در کشور شکسته شدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد مشارکت در ساخت 439 کیلومتر آزادراه در کشور با بیان اینکه هم اکنون عملیات اجرایی علی‌رغم تمامی تنگناهای مالی به خوبی در حال توسعه و پیشرفت است، اظهار کرد: در حال حاضرعملیات‌ اجرایی 3 هزار و 410 کیلومتر آزادراه  کلید خورده و قراردادهای آ‌نها منعقد شده است.

وی در ادامه افزود: مطالعات 5 هزار کیلومتر ریل گذاری در سال جدید انجام شده و با تأمین اعتبار مالی، ساخت این پروژه‌ها آغاز می‌شود.

خادمی با بیان اینکه امسال در بخش ریلی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است، گفت: تا پایان سال جاری، 516 کیلومتر ریل گذاری را تحویل مردم می‌دهیم ولی بهره برداری از آنها در سال آینده اتفاق خواهد افتاد که با ساخت این 516 کیلومتر در یک سال به 919 کیلومتر ریل گذاری در دولت دست خواهیم یافت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تأکید بر اینکه متوسط ریل گذاری در سال های گذشته 116 کیلومتر بوده، تصریح کرد: ساخت 516 کیلومتر ریل در طول یک سال توسط متخصصان داخلی و با توجه به کمبود امکانات یک گام فوق‌العاده و منحصر به فرد در توسعه ریلی به شمار می‌رود.

خادمی با تأکید بر اینکه هم اکنون با توسعه ریلی 5 مرکز استان به شبکه ریلی تا پایان سال متصل می‌شوند، گفت: ریل گذاری این 5 مرکز استان به اتمام رسیده و بخش جزئی آن نیز در اوایل سال 97 به اتمام می‌رسد.

وی تأکید کرد: تمامی مسیرهای ریل گذاری با ایمنی بالا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، گفت: در بخش آزادراهی 1170 کیلومتر آزادراه در حال اجراست که اجرای این پروژه ها سبب فعالیت 5 هزار دستگاه ماشین الات سنگین و اشتغال 17هزار نفر شده است که امیدواریم تا چهار سال آینده به بهره برداری برسد.

خادمی تأکید کرد: در سال گذشته 2 هزار و 400 کیلومتر آزادراه ساخته شده و تمامی این آزادراه‌ها بزرگ مقیاس و به صورت همزمان در حال ساخت هستند.

وی تصریح کرد: در سال 97 و 98 بخش عمده‌ای از آزادراه‌های کشور در صورت تأمین مالی دولت و بخش خصوصی به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طی فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم آ‌ن که اقتصاد کشور دچار رکود شده بود اما بخش آزاد راهی به ویژه آزاد راه تهران- شمال عملکرد بسیار قابل قبولی داشته و پیشرفت بسیاری کرده است.

خادمی درخصوص احداث بزرگراه ها و راه های اصلی اظهار داشت: در حال حاضر 780 کیلومتر بزرگراه اصلی در حال ساخت است که 25 تا 30 هزار نفر با اجرای این پروژه ها مشغول به کار شده اند قرار است سالانه هزار کیلومتر بزرگراه به بهره برداری برسد.

وی درباره احداث راه های روستایی تصریح کرد: 13 هزار کیلومتر محور جدید در دست ساخت داریم و 5 هزار و 200 کیلومتر راه روستایی نیز بازسازی و روکش آسفالت جدید شده‌اند.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به مشکلات تأمین مالی در این حوزه، گفت: طی تأکیدات وزیر راه و شهرسازی سعی کرده‌ایم برای تأمین مالی در این حوزه از بخش خصوصی استفاده کنیم که طی یک سال گذشته فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش ریلی 7 پروژه در برنامه تأمین مالی خارجی قرار دارد، گفت: قرارداد دو پروژه کرمانشاه – خسروی و شیراز-بوشهر با سرمایه گذاری شرکت های چینی به امضا رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تصریح کرد:  برای تأمین مالی پروژه های ریلی همدان-سنندج، گرگان-مشهد، میانه-اردبیل، میانه – تبریز نیز در حال مذاکره با فاینانسور چینی هستیم ضمن اینکه در پروژه گرگان-مشهد علاوه بر سرمایه گذار خارجی، آستان قدس رضوی نیز مشارکت خواهد داشت. هزینه کل این پروژه ها، 13 هزار میلیارد تومان است که از محل فاینانس خارجی تأمین خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در پایان گفت: قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان نیز در دولت یازدهم تأمین اعتبار آن انجام شد و با بازگشایی ال سی این پروژه عملیات اجرایی آن آغاز شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خادمی ، ریل گذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار