کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از افزایش سرعت باد در استان خبر داد و گفت: دریا مواج می‌شود.

سرعت باد در استان بوشهر افزایش می‌یابدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تغییر جهت جریانات به جنوبی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به افزایش قابل ملاحظه سرعت وزش باد طی ساعات بعدازظهر تا اوایل شب، دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: همچنین به سبب وزش باد شدید ایجاد گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی گردو خاک و در برخی ساعات افزایش ابر و از فردا احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی گفت: در این مدت جهت باد غالبا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در مناطق شمالی گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق مرکزی و جنوبی در برخی ساعات تا بیش از ۴۸ کیلومتر در ساعت است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: همچنین در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل مرکزی و جنوبی ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی تا ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

وی گفت: فردا زمان مد اول دریا ساعت دو و ۲۵ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت پنج و ۴۱ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه و جزر دوم ساعت ۲۳ و شش دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/م

افزایش سرعت باد در استان بوشهر

 

 

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.