معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: پلیس با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه هم در جارچوب مقررات برخورد می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید فرزندان خود برای رعایت مقررات در چهارشنبه اخر سال راهنمایی کنند ، گفت: بی توجهی به مقررات، آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه دارد که به هیچ وجه پذیرفته نیست. 

سرهنگ محمدرضا مزیدی  افزود: رعایت مقررات و احترام به دیگر شهروندان در چهارشنبه اخر سال باید مدنظر همگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس برای امنیت و آرامش شهروندان وظایفی دارد که در طول سال و در استانه نوروز انجام می‌دهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: پلیس با مخلان نظم و بر هم زنندگان امنیت و آرامش مردم در چهارشنبه آخر سال برخورد می‌کند.

وی گفت: پلیس با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه هم در جارچوب مقررات برخورد می‌کند.
مزیدی از شهروندان خواست فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه را به پلیس معرفی کنند.

واژه چهارشنبه سوری از دو واژه چهارشنبه بعنوان یکی از روز‌های هفته و سوری به معنی سرخ، ساخته شده است.

آتش بزرگی تا صبح زود و برآمدن خورشید روشن نگه داشته می‌شود که این آتش معمولا در بعد از ظهر زمانی که مردم، آتش روشن می‌کنند و از آن می‌پرند آغاز می‌شود و در زمان پریدن می‌خوانند زردی من از تو، سرخی تو از من در واقع این جمله نشانگر یک تطهیر و پاک سازی مذهبی است که واژه سوری به معنی سرخ به آن اشاره دارد.

متاسفانه این مراسم، طی سال‌های اخیر از محتوای اصلی خود خارج شده و برخی افراد با به خطر انداختن جان خود و دیگران، گا‌ها چهارشنبه آخر سال را تلخ می‌کنند.

انتهای پیام/ ی

تمهیدات پلیس برای مراسم چهارشنبه‌سوری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار