رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل

اولویت دولت تکمیل طرح های راهسازی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: طرح های راه سازی به عنوان زیرساخت اساسی در اولویت برنامه دولت تدبیر و امید در این استان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی ، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: توسعه بزرگراه‌ها ،تکمیل محورهای دوبانده ،تکمیل راه آهن اردبیل- میانه و شروع عملیات اجرایی راه آهن اردبیل- پارس آباد جزو برنامه و طرح های اولویت دار هستند که با پیگیری استاندار اردبیل مورد توجه دولت تدبیر وامید واقع شده است.

وی با بیان اینکه استاندار اردبیل توجه جدی به تکمیل طرح های حوزه راه و راه‌آهن دارد، افزود: پیش از این تنها جاده اردبیل - مشگین‌شهر به عنوان جاده دوبانده تعریف شده بود که در لایحه بودجه 97 قرار است دو بانده شدن جاده های پارس‌آباد - مشگین‌شهر، چهاربانده شدن بیله‌سوار - پارس‌آباد، بیله‌سوار - گرمی و گرمی به اردبیل به عنوان اولویت اصلی در بخش شمالی استان اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل بیان کرد: در جنوب استان جاده کلور- درام که به کاهش 80 کیلومتری مسیر استان اردبیل به مرکز کشور منجر می شود در اولویت اساسی است که با بازدیدهای مکرری که استاندار اردبیل و نماینده خلخال در مجلس از این طرح داشتند مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.

شایقی افزود: این طرح که شهرستان خلخال را به منجیل استان گیلان متصل می کند در دست اجراست و در بودجه سال 97 هم اعتبار خوبی برای آن پیش بینی شده است.

وی درباره طرح راه سازی خلخال - شال و ماجولان ماسوله گیلان هم گفت: 0 4 میلیارد ریال از محل منابع استانی برای این طرح اختصاص داده شده و عملیات اجرایی آن از سال آینده شتاب می گیرد و با تکمیل آن 20 درصد گردشگران ورودی به ماسوله به استان اردبیل هدایت می شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در پیوست یک بودجه نیز برای جاده چهاربانده نمین - آستارا و اردبیل – سرچم اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است که به رغم کاهش 30 تا 40 درصدی اعتبارات حوزه راه سازی در بودجه 97 اعتبارات این بخش 2برابر افزایش یافته است.

شایقی اثرگذاری این طرح ها و جاده های چهاربانده را در کاهش تصادفات و حمل و نقل ایمن یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه پایاب سد خداآفرین در سال آینده تکمیل و یک میلیون تن بر میزان تولید کشاورزی استان اردبیل اضافه می شود احداث جاده چهاربانده اردبیل به شمال استان و اتصال آن به سرچم ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ع

تکمیل طرح های حوزه راه و راه‌آهن

 

برچسب ها: راه ، راه آهن ، گردشگران ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار