عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: با توجه به آنکه عمده بذر مورد نیاز کشور وارداتی است، بنابراین تا قبل از پیوستن به کنوانسیون، توانمندی حداقلی در تولید امری ضروری است.

الحاق به کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام جدید گیاهی نیازمند زمان استعباس پاپی‌زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت کنوانسیون بین‌المللی حمایت از ارقام گیاهی upov ، اظهار کرد: با توجه به بررسی این کنواسیون در کمیسیون کشاورزی و اخذ تعدادی امضا از نمایندگان مجلس منتظر ارجاع بررسی مجدد آن به کمیسیون کشاورزی هستیم.

وی افزود: امروز نمایندگان مجلس مخالف پیوستن ایران به این کنوانسیون هستند که نمایندگان طی نامه‌ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس خواستار بازگشت مجدد آن شدند و هم اکنون منتظر تصمیم هیئت رئیسه مجلس هستیم.

پاپی‌زاده با بیان اینکه آمادگی اجرای این کنوانسیون در شرایط کنونی وجود ندارد، گفت: با توجه به آنکه واردکننده عمده بذر هستیم و شرکت‌های کوچک تولید بذر در کشور به تازگی شکل گرفته‌اند و به سبب عدم رقابت با شرکت‌های خارجی آسیب پذیر خواهند بود و کمیسیون به دنبال آن است تا قبل از پیوستن به کنوانسیون توانمندی حداقلی در تولید بذر ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: با توجه به حساسیت این کنوانسیون خواستار مجدد بازگشت این لایحه به کمیسیون کشاورزی هستیم، چرا که قبل از پیوستن به این کنوانسیون درصدد تمدید مهلت زمانی برای اجرای این امر هستیم.

انتهای پیام/

کنوانسیون حمایت از ارقام گیاهی مجددا به کمیسیون کشاورزی بازگردد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار