دبیر فدراسیون کشتی گفت: از زمان اتفاقات رقابت های زیر ۲۳جهان بدون رسانه ای کردن مسئله و بصورت کاملا محرمانه موضوع را هم به صورت كتبی و هم در چند جلسه به مسئولان ذیربط اعلام کردیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رضا لایق با بیان این مطلب افزود: از زمانی كه علیرضا كریمی به خاطر حاضر نشدن مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس مقابل حریف روسی كشتی را در رقابت های زیر ۲۳جهان واگذار كرد، اتحادیه جهانی كشتی با فشار کمیته بین المللی المپیک به دنبال محرومیت مادام العمر وی، مربی اش و تعلیق کشتی ایران بود.

وی ادامه داد: فدراسیون کشتی در آن زمان بدون رسانه ای کردن مسئله و بصورت کاملا محرمانه موضوع را هم به صورت كتبی و هم در چند جلسه حضوری به وزارت ورزش و جوانان و كمیته ملی المپیك و حتی سایر دستگاههای مسوول در امور دیپلماتیک و امنیتی کشوراعلام كرد.

دبیر فدراسیون کشتی تصریح کرد: در ادامه این ماجرا با تلاش های تیم دیپلماسی كشتی ایران و بدون هیچ گونه حمایتی از سوی مسولان ذیربط، كمترین محرومیت ممكن نصیب علیرضا كریمی و مربی وی شد و خطر تعلیق از بیخ گوشی ایران گذشت.

لایق خاطر نشان کرد: با توجه به مذاكرات و پیگیری هایی که فدراسیون کشتی بدور از فضای رسانه ای در این 3 ماه با نهادهای مربوطه داشت از آن جایی که به هیچ نتیجه ای نرسیدیم، تصمیم گرفته شد بدلیل عزت ایران و ایرانی و خطرهایی که کشتی و حتی ورزش ایران را در آینده نزدیک تهدید خواهد کرد، مسئله را رسانه ای کنیم تا ضمن اطلاع عموم مردم و كلیه مسئولان از این موضوع، شورای امنیت ملی بعنوان یکی از نهادهای بالادستی متوجه حساسیت موضوع شده و از طریق تشکیل تیم های دیپلماسی توسط دستگاه های ذیربط و مذاکره مستقیم با کمیته بین المللی المپیک راهكاری را برای حل این مشكل بزرگ پیش روی كشتی و ورزش ایران بگذارند. چون پس از اینکه تیم دیپلماسی کشتی ایران تمام بلیط های خود برای جلوگیری از تعلیق کشتی ایران خرج کرد، دیگر به هیچ عنوان از آن ها کاری ساخته نیست و راهکارهای گذشته که برخی با اطلاعات قدیمی و خارج از واقعیت آنرا پیشنهاد فیلای سابق برای ما می دانند، نیز دیگر چاره کار نیست.

انتهای پیام/

صحبت های رضا لایق درباره تلاش های تیم دیپلماسی فدراسیون کشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار