همایش چهره‌های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر با حضور اعضای محترم شورای سیاستگذاری و ستاد نکوداشت هفته بوشهر و حضور همشهریان عزیز بوشهری در سالن فرهنگی هنری ۹ دی تجلیل شد.

همایش چهره‌های ماندگار و شهروند افتخاری بوشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، در آیین پایانی هفته نکوداشت بوشهر چهره‌ی ماندگار و شهروند افتخاری این دوره معرفی و تجلیل گردید. در این همایش دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با خیر مقدم به فرهیختگان و مدعوین، هدف هفته بوشهر را معرفی ظرفیت‌های معنوی و تاریخی آن دانست.

ایشان در خصوص چهره‌های ماندگار و شهروندان افتخاری انتخاب این افراد را از سراسر استان نشانه‌ی نشر اندیشه و احترام به دانش در این استان دانستند. ایشان چهره‌ی ماندگار این دوره را منشا توسعه و تحول بوشهر خواندند و خدمات دوره‌ی استانداری مهندس تبادار همیشه در اذهان مردم بوشهر باقی خواهد ماند و همواره از ایشان به نیکی یاد خواهد شد

ایشان همچنین در خصوص معرفی شهروندان افتخاری یادی از اولین شهروند افتخار بوشهر استاد همایون شهنواز خالق سریال مانای دلیران تنگستان داشتند و درگذشت ایشان را تسلیت گفتند و لیلا رجبی شهروند افتخاری این دوره را از بانوان شایسته خواندند که افتخارات بسیاری در عرصه‌ی ورزشی برای بوشهر و ایران به ارمغان آورده است.

همچنین خواستار برگزاری روز برنامه‌های ملی خلیج فارس در بوشهر شدند و از استاندار بوشهر تقاضای پیگیری این مهم را داشتند.

گرانوند استاندار بوشهر در سخنرانی آیین دهمین همایش نکوداشت چهره‌های ماندگار و شهروند افتخاری با بیان نقش و اهمیت استان بوشهر و بیش از پنج هزار سال فرهنگ و تمدن ثبت شده‌ی این استان از حسن انتخاب روز تاسیس مدرسه‌ی سعادت به نام روز بوشهر تقدیر کردند.

ایشان ضمن تقدیر از خدمات مهندس تبادار استاندار اسبق بوشهر و استاندار فعلی استان فارس خدمات ایشان را برای بوشهر قابل توجه دانستند و از زحماتشان برای توسعه زیر ساخت‌ها در بوشهر تقدیر نمودند و از حسن انتخاب ایشان تشکر کردند. ایشان در خصوص خانم رجبی با عروس بوشهر خواند ایشان افتخارات این بانوی بزرگ را در عرصه قهرمانی شایسته تقدیر خواند و از این که ایشان خود را شهروندی بوشهری می‌خواند از ایشان تقدیر نمودند.

در ادامه این مراسم تندیس شهروند افتخاری با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی و مدیرکل امور بانوان استانداری به خانم لیلا رجبی شهروند افتخاری بوشهر اهدا گردید.

در این مراسم از کتاب معرفی ده دوره چهره‌ی ماندگار که به همت بنیاد ایران شناسی شعبه‌ی بوشهر و شهرداری تدوین و چاپ شده رونمایی گردید.

در این خصوص دکتر مشایخی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه‌ی بوشهر ضمن تقدیر از جناب مظفری که زحمت تدوین و جمع آوری اطلاعات این کتاب را بر عهده داشتند، معرفی و اطلاعات چهره‌های ماندگار و شهروندان افتخاری در طول این ده دوره هفته بزرگداشت بوشهر در این کتاب ثبت و ضبط شده است. ایشان همچنین از خانم صفری زاده دبیر ستاد هفته نکوداشت بوشهر تقدیر نمودند.

در ادامه تندیس زرین نکوداشت بوشهر و چهره‌ی ماندگار به مهندس تبادار به پاس خدمات ارزنده شان برای استان بوشهر اهدا گردید و از ایشان به عنوان چهره‌ی ماندگار بوشهر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

تبادار چهره‌ی ماندگار دهمین دوره نکوداشت هفته بوشهر ضمن تشکر از این دعوت میلاد صدیقه‌ی زهرا و بنبان گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) را تبریک گفتند. ایشان چهره‌ی ماندگار استانی که پنج هزار سال سابقه تمدن دارد و سرزمین نشر اندیشه است را مایه افتخار خود دانستند. ایشان افتخارات استان بوشهر را همچون سرزمینی طلایی خواند؛ و این امر را تلنگری برای مدیران خواندند و ایشان با بیان این که اگر بنا داریم گذشته‌ی بوشهر را احیا کنیم نیاز است بندری در خور بوشهر با هویت تجاری ایجاد شود، بوشهر را با داشتن مرز وسیع دریایی دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه‌ی انرژی خواندند؛ و ابراز امیدواری کردند که از این ظرفیت با رویکرد تعامل با وزارت نفت در جهت توسعه استان بوشهر استفاده شود.

ایشان همچنین در سخنرانی خود بیان داشتند با توجه به اشتراکات استان فارس و بوشهر و با رویکرد تعاملی که وجود دارد سعی شد که راه آهن فارس بوشهر با پیگیری‌های هر دو استان اجرایی شود و اعتبارات لازم پیشبینی شود.

ایشان در پایان از لطف و محبت همشریان خود بعد از دوران استانداریش در بوشهر، تشکر و قدردانی نمودند.

انتهای پیام/م

دهمین همایش چهره های ماندگار حسن ختام برنامه های هفته نکوداشت بوشهر

برچسب ها: شورای شهر ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.