مسئول فضاي سبز دانشگاه كاشان گفت: 4 هزار اصله درخت در دانشگاه کاشان غرس شده است.

محسن قرآني نيا، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: امسال حدود دو هزار اصله نهال در مجموعه فضاي سبز دانشگاه كاشته شده است و تا پايان امسال نيز دو هزار اصله ديگر غرس مي شود.
وي اكاليپتوس، زيتون تلخ، سرو شيرازي، عناب، زيتون ميوه اي و انار را از گونه هاي كاشته شده برشمرد و اظهار داشت: با توجه به محدوديت آب سعي شده از كاشت گونه هاي پرمصرف آب صرف نظر و با كاشت گونه هاي مناسب در توسعه فضاي سبز اقدام شود.
مسئول فضاي سبز دانشگاه كاشان حفظ و نگهداري و توسعه فضاي سبز را نيازمند به تامين منابع مالي بيشتر دانست و افزود: توسعه فضاي سبز نقش مهمي در سلامتي و حفظ نشاط و شادابي مجموعه كاركنان دانشگاه دارد.

قرآني نيا، افزایش ميزان فضاي سبز دانشگاه كاشان را به مناسبت روز درختكاري  چهل و يك و نيم هكتار یادآورشد و گفت: در حال حاضر متوسط فضاي سبز اين دانشگاه به ازاي هر دانشجو 45 متر مربع است.
وي با بيان اينكه امسال هفت هزار و 500 متر مربع به توسعه فضاي سبز دانشگاه افزوده شده است خاطر نشان كرد: سه هزار و 500 متر مربع از اين فضاها روبروي مهندسي فاز 2، يك هزار متر مربع فاز دو ادبيات،  دو هزار متر مربع هم در مجموعه خوابگاه مبيني و اطراف آن و يك هزار متر مربع نيز در محدوده پژوهشكده انرژي فضاي سبز انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.