سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تحریم روسیه را حق واشنگتن دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، هدر نائورت -- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا -- در کنفرانس خبری درباره تاثیر تحریم های آمریکا علیه روسیه بر کشورهایی مثل ترکیه که می خواهند سامانه های ضد موشکی اس 400 را از مسکو خریداری کنند گفت نمایندگان آمریکا در کشورهای مختلف جهان سعی می کنند به دولتها و شرکتها درباره مخاطرات برخی معاملات با روسیه از جمله معاملات تسلیحاتی توضیح و هشدار دهند تا آنها با وارد شدن به این معاملات زیان نبینند و بازار آمریکا را از دست ندهند.

وی افزود: خوشبختانه با روشنگریهای انجام شده، برخی از دولتها و شرکتها خیر و صلاح خود را در آن دیده اند که چنین معاملاتی را با روسیه انجام ندهند. به این ترتیب، تشکیلات دولتی و نظامی روسیه دیگر نمی تواند پولی را که لازم دارد، به دست بیاورد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد: این شکلی از تنبیه و مجازات است. ما این حق را برای خود محفوظ می دانیم که روسیه را تحریم کنیم و شرکتها و کشورهایی که این تحریمها را نقض می کنند را تنبیه کنیم.

نائورت در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا حاضر است به ترکیه برای توقف حملات به عفرین سوریه فشار بیاورد، گفت: امروز نخستین روزی است که مقامات دولت آمریکا و دولت ترکیه برای بحث درباره این مسئله و توافقاتی که انجام شده است، دیدار می کنند. مسائل بسیار زیادی در دستور کار این گفتگوها قرار دارد که یکی از آنها همین مسئله است.

انتهای پیام/

تحریم های آمریکا علیه روسیه

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار