امام‌جمعه موقت گرگان گفت: بنیاد شهید در زمینه رسیدگی به خانواده شهدا بیشتر تلاش کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛حجت‌الاسلام قاسم لیوانی، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان با بیان اینکه ۱۸ اسفند، مصادف با ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن است، گفت: در هزار و ۴۰۰ سال قبل دیدگاه کشورهای مختلف به زن طوری دیگر بود.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان ایران جزو کشورهای امپراتوری بود، افزود: زنان در ایران محکوم‌ به اراده مردان بودند و نمی‌توانستند از امر مردان تخلف کنند.

امام‌جمعه موقت گرگان در خصوص وضعیت زن در روم باستان، گفت: مردم این کشور زن را فاقد روح انسانی می‌دانستند و معتقد بودند زن در ردیف کالا است.

وی افزود: در چین اگر فرزندی به‌عنوان دختر به دنیا می‌آمد اطرافیان به پدر و مادر آن فرزند تسلیت می‌گفتند و آن را نوعی خشم از طرف نیاکان و اجداد خود می‌دانستند.

حجت‌الاسلام قاسم لیوانی گفت: در جزیره العرب اگر خانواده‌ای صاحب دختر می‌شد آن را به‌راحتی در گور دفن می‌کردند.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید این‌ها چه بد قضاوت می‌کردند، در روز قیامت از کسانی که دختران را بی‌گناه زنده‌ به‌ گور کردند پرسیده می‌شود که به چه جرمی آنان را کشتند.

وی افزود: درزمانی که مردم تولد دختر را ننگ می‌دانستند حضرت فاطمه(س) متولد می‌شود و پیامبر(ص) برای اینکه این سنت جاهلانه را بشکند و بگوید که زن از جایگاه والایی برخوردار است، خم می‌شود دست دختر خود را می‌بوسد.

امام‌جمعه موقت گرگان زن را همتای مرد دانست و گفت: خداوند در قرآن نام برخی از زنان را همچون حضرت مریم بیان می‌کند که آن‌ها را از همه‌کسان برتر می‌داند.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) به حضرت فاطمه(س) لقب ام‌ابیها داده است، افزود: خداوند به مردها توصیه می‌کند باید به نیکی با زن برخورد شود و مبادا احساس کنید از زن بالاتر هستید.

امام جمعه موقت گرگان گفت : خداوند در قرآن نام حضرت فاطمه(س) را کوثر نامیده که معنای بسیار وسیعی دارد و این بهترین تعبیری است که خداوند در رابطه این بانوی بزرگوار استفاده کرد.

وی در خطبه دوم با اشاره به‌روز سه‌شنبه سالروز تأسیس بنیاد شهید، افزود: این سازمان در سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شد و از آن روز تاکنون فعالیت‌های چشم‌گیری در سطح کشور داشت که امید است بنیاد شهید در رسیدگی به وضعیت خانواده شهدا تلاش و کوشش بیشتری را داشته باشد.

امام‌جمعه موقت گرگان گفت: زمانی که انقلابی در جامعه اتفاق می‌افتد مورد خوشایند کشورهایی که از آن سود می‌بردند نخواهد بود و همیشه به دنبال این هستند با توطئه‌های مختلف ضربه وارد کنند.

وی افزود: دشمنان در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی با توطئه‌های مختلف می‌خواستند به انقلاب ضربه زنند، صدام در تلویزیون عراق ظاهر شد و توافق‌نامه را پاره کرد، وعده داد من با ایرانی‌ها در اهواز ملاقات خواهم کرد.

لیوانی بابیان اینکه در زمان جنگ چاره‌ای جز دفاع نبود، افزود: در طول این مدت پدران، فرزندان، همسران و مادران شهدا ازخودگذشتگی‌های زیادی را نشان دادند که باید حکومت به فکر این‌ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به سالروز انتخابات مجلس در سال ۵۸، تصریح کرد: از آن زمان تاکنون هر چهار سال یک‌بار شاهد برگزاری انتخابات در کشور هستیم که نمایندگانی برای وضع قانون به مجلس راه می‌یابند.

امام‌جمعه موقت گرگان بابیان اینکه کشورهای متمدن حتماً باید قانون‌گذار داشته باشند، گفت: امروز انتظارات زیادی از نمایندگان مجلس وجود دارد و این دور از خرد نیست بلکه یک امر طبیعی به شمار می‌رود و آن برنامه‌ریزی برای حل همه معضلات و مشکلات جامعه است.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس بدون در نظر گرفتن جناح قانون را وضع کنند، افزود: نمایندگان مجلس باید مصلحت عمومی جامعه و منافع ملی مردم را موردنظر خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام لیوانی گفت: نمایندگان کنونی تلاش بیشتر کنند چراکه مردم توقع دارند آنان درجهت رفع مشکلات جامعه گام‌های بلندتری بردارند.

انتهای پیام/م
 

رفع مشکلات جامعه با تلاش نمایندگان کنونی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.