نمایندگانی از اهالی رسانه، فرهنگ و هنر در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظرات و دغدغه های خود را مطرح کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  در نشست  با اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه منطقه آزاد اروند گفت:آبادان و خرمشهر همانند پرچم مقدس کشورمان نماد ایران اسلامی هستند،افزون بر آن فعالیت های شاخص فرهنگی و هنری در این دوشهرستان از دیرباز زبانزد خاص و عام بوده و تلاش خواهیم کرد همچنان به همین شکل باقی بماند.

وی افزود:تفاهم نامه ای را برای توسعه ۳ ساله فرهنگ و هنر در استان خوزستان و به ویژه آبادان و خرمشهر در شورای فرهنگ عمومی  استان به تصویب رساندیم که از ابتدای سال ۹۷ اجرایی می شود.

صالحی گفت:تا کنون ۱۶ هزار هنرمند را زیر پوشش بیمه هنرمندان قرار داده ایم که این تعداد تا پایان سال و یا ابتدای سال آینده به ۳۲ هزار نفر خواهد رسید.

همایون قنواتی مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروندهم  گفت:حدود ۱۶ ماه است که براساس مصوبه سال  ۷۴ مبنی بر واگذاری مسئولیت های واگذار شده از وزارتخانه به مسئولین مناطق آزاد،کارمان را شروع کردیم در این مدت وظیفه ما پیگیری و ساماندهی بعضی موارد بود که کامل تفویض نشده  و امیدواریم با دستور وزیر تا چند ماه آینده هماهنگی ها کاملا صورت بگیرد.

وی افزود:در این مدت برنامه های ما در ۳ بخش منطقه ای، ملی در منطقه و درنهایت بخشی هم با رویکرد بین المللی طراحی و انجام شده تاثیرات مثبتی هم بجای گذاشته است .

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:خوشبختانه مجموعه فعالیت های بخش خصوصی نسبت به جمعیت در مقایسه با مقیاس کشور،آمارخوبی داشته و فضای ایجاد شده برای اشتغال درحوزه هنر،آمار قابل اعتنایی است.

قنواتی افزود:از جناب وزیر خواهم با توجه به امکانات موجود و حاکم در منطقه،تسهیلات سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ در این منطقه صورت گیرد و نشستی با فعالان  سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگ و هنر از جمله حوزه صنعت و چاپ  و دیگر بخش ها ،در منطقه داشته باشیم .

وی گفت:از دیگر فعالیت های ما نگاه ویژه به بحث زیرساخت های فرهنگی بوده که مطالعه فرهنگی در بخش فرهنگ عمومی در حال انجام است.

مدیر توسعه فرهنگی و هنری سازمان منطقه آزاد اروند افزود:در بخش فیزیکی و احیای سالن ها و مجتمع های هنری،مبلغی بالغ بر ۷میلیاردتومان مصوب کردیم که کارهای اجرایی آن نهایی شده و ساخت و ساز مجتمع های فرهنگی بازگشته و ۲۵ فضای فرهنگی،هنری را با اعتبار تکمیل خواهیم کرد.

 قنواتی گفت:آبادان و خرمشهر همواره در ادبیات معاصر ما در تمام حوزه ها صاحب اثر و تاثیر گذار بوده اند.باید مجددا کمک کنیم تا این توسعه فرهنگی کلید بخورد و اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/د

مطرح شدن مشکلات ودغدغه های اهالی رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.