سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه نسبت به خروج نیروهای هم‌پیمان آمریکا از مواضع خود برای حضور در عفرین سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد واشنگتن از خروج گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه از مواضع خود در ائتلاف آمریکا برای حضور در عفرین سوریه ابراز نگرانی می‌کند.

نائورت روز پنجشنبه گفت: «با توجه به شرایط در عفرین، ما مشاهده کرده‌ایم که برخی از نیروهای دموکراتیک سوریه از شرکای خود در ائتلاف آمریکایی و جنگ علیه داعش جدا شده اند و برای رسیدگی به موضوعات دیگر به سوی عفرین سوریه حرکت کرده اند.» وی افزود: «این مسئله، توجه را از داعش می‌کاهد. این باعث نگرانی ماست.»

نائورت همچنین تاکید کرد این گروه در جنگ علیه داعش، کمک شایانی کرده است.

گروه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد تصمیم گرفته است برای کمک به نیروهای ی پ گ در برابر حمله ارتش ترکیه در منطقه عفرین، نیروهای خود را به این منطقه مرزی سوریه ارسال کند.

روز 20 ژانویه، نیروهای مسلح ترکیه عملیاتی را علیه نیروهای کُرد در عفرین آغاز کردند. عفرین در شمال سوریه و تحت کنترل نیروهای کُرد ی پ گ تحت حمایت آمریکا قرار دارد. با این حال، آنکارا این گروه را شاخه‌ای از گروه پ ک ک می‌داند و آن را تروریستی می‌خواند. دمشق اقدامات نظامی ترکیه را به شدت محکوم کرده است. وزارت خارجه سوریه دخالت نظامی ترکیه را نقض حق حاکمیت دمشق خوانده است.

انتهای پیام/

واکنش آمریکا به تصمیم نیروهای دموکراتیک سوریه برای حضور در عفرین

برچسب ها: آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار