فرمانده ارشد آمریکایی ناتو گفت فکر نمی‌کنم دولت آمریکا رویکرد موثر و متحدی در قبال تهدید سایبری روسیه داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال کرتیس اسکاپاروتی – فرمانده ارشد آمریکایی ناتو – گفت: دولت آمریکا برای مقابله با تهدید سایبری روسیه رویکرد متحد و موثری ندارد.

مقامات آمریکایی مکررا هشدار داده اند که روسیه از طریق هک کردن یا استفاده از رسانه‌های مجازی برای انتشار گزارش‌های تبلیغاتی و گمراه کننده خیلی شبیه به آنچه که در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا انجام داد تلاش می‌کند تا در انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۸ مداخله کند.

قانون‌گذاران آمریکایی بویژه دموکرات‌ها دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را به فعالیت خیلی اندک برای مقابله با عملیات هک متهم می‌کنند.

اسکاپاروتی که فرمانده عالی متحد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی است در نشست کمیته نیرو‌های مسلح مجلس سنای آمریکا گفت: فکر نمی‌کنم دولت آمریکا رویکرد موثر و متحدی در قبال این تهدید داشته باشد.

جک رید، ارشدترین سناتور دموکرات این کمیته از ژنرال اسکاپاروتی پرسید آیا او فکر می‌کند بخش‌های مختلف دولت آمریکا تلاش هماهنگی برای مقابله با تهدید سایبری روسیه دارند یا خیر. اسکاپاروتی گفت: درک آمریکا از زیرساخت‌های سایبری روسیه رضایت بخش نیست. او افزود: «ما در حال دست یافتن به درک بهتری از این زیرساخت‌ها هستیم، اما من در این مرحله هنوز این تصویر را خوب یا رضایت بخش توصیف نمی‌کنم.»

انتهای پیام/

انتقاد ژنرال آمریکایی از ضعف دولت ترامپ

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار