مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال بیش از 24 هزار گواهی استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی در استان صادر شده است که سهم بیشتر مربوط به واردات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  منصور جلایر افزود: از این تعداد، بیش از 23 هزار و 100 گواهی مربوط به کالاهای وارداتی و 934 مورد نیز مربوط به کالاهای صادراتی است.

وی اظهار کرد: عمده کالاهایی که در زمان واردات مورد آزمایش کنترل کیفی قرار گرفته و برای آنها گواهینامه وارداتی صادر شده شامل مواد اولیه و واسط کارخانجات، قطعات خودرو، مواد غذایی، گندم، برنج، چای، لوازم خانگی، مواد ساختمانی و صنایع شیمیایی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی اضافه کرد: بیشتر این کالاها از کشورهای ترکیه، روسیه، کشورهای آسیای میانه و اتحادیه اروپا وارد آذربایجان غربی شده است.

وی تاکید کرد : همه کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در مبادی ورودی به استان توسط بازرسان اداره کل استاندارد آذربایجان غربی کنترل می شود و در صورت تایید نشدن، مقدمات بازگرداندن این کالاها را فراهم می کنیم.

جلایر افزود: فرآورده های کشاورزی، آبمیوه، کنسانتره، لنت ترمز، سیم و کابل، قند و شکر مهمترین اقلام صادراتی دارای گواهینامه از اداره کل استاندارد به شمار می رود و این اقلام بیشتر به کشورهای آسیای میانه، اوکراین، روسیه، ترکیه، عراق و آلمان صادر شده است.

انتهای پیام/ا

بیش از 24 هزار گواهی صادراتی و وارداتی در آذربایجان غربی صادر شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.