وزیر خارجه روسیه اعلام کرد مسکو دخالت‌های آمریکا را در امور داخلی دیگر کشور‌ها رویکردی «نئوامپریالیستی» قلمداد می‌کند.

لاوروف: دخالت آمریکا در دیگر کشور‌ها «نئوامپریالیستی» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پس از دیدار با امرسون منانگاگوا، رئیس‌جمهور زیمبابوه در هراره اعلام کرد روسیه دخالت های آمریکا در امور داخلی دیگر کشورهای جهان را رویکردی «‌نئوامپریالیستی» واشنگتن قلمداد می کند و این در حالی است که مسکو هرگز اینگونه رفتار نمی کند.

لاوروف که در چارچوب سفر دوره ای به آفریقا وارد زیمبابوه شده است، پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور افزود: «روسیه بر خلاف ادعاهای مکرر و روزانه واشنگتن و برخی پایتخت های غربی، هرگز در امور داخلی دیگر کشورهای جهان مداخله نمی کند و هیچ یک از آنها تاکنون نتوانسته اند مدرکی مستدل دال بر اثبات ادعاهای خود در این باره ارائه کنند. اخیراً روزنامه نیویورک تایمز مقاله ای طولانی در توصیف رویدادهای چند دهه اخیر و تاریخچه دخالت‌های آمریکا در انتخابات و به طور کلی در امور داخلی دهها کشور جهان منتشر کرده است».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت مردم زیمبابوه مانند دیگر ملل جهان باید سرنوشت کشورشان را به دست خودشان رقم بزنند و من اطمینان دارم که ملت زیمبابوه دیدگاه خود را در قالب انتخابات سراسری آینده که ماه ژوئیه در این کشور برگزار می شود محقق خواهد ساخت.
انتهای پیام/

اظهارات وزیر خارجه روسیه درباره دخالت‌های آمریکا در دیگر کشورها

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار