معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی گفت واشنگتن و ریاض تلاش می‌کنند شمار نمایندگان حزب الله را در پارلمان کاهش دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه المنار، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی در مجتمع امام مجتبی (ع) تصریح کرد: آمریکا و عربستان در انتخابات پارلمانی لبنان دخالت می‌کنند و تلاش دارند از شمار نمایندگان حزب الله در پالمان بکاهند.  

او افزود: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد سفارت آمریکا (در لبنان) درباره قانون سوال می‌کند، در این مورد پرس و جو می‌کند که چه کسی ممکن است پیروز شود و چه کسی ممکن است شکست بخورد. در این باره سوال می‌کند که آیا ممکن است کاری کنند که شمار نمایندگان حزب الله یا طرفداران مقاومت را در پارلمان کاهش دهند و عربستان نیز به همین طریقه عمل می‌کند.  

معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: آنان معتقدند اگر شمار نمایندگان حزب الله در پارلمان کمتر باشد، به این معنی است که محبوبیت حزب الله کمتر است، به این معنی است که حمایت مردمی از مقاومت ضعیف شده است. اما اگر شمار نمایندگان خط مقاومت و نمایندگان همپیمانان خط مقاومت در پارلمان زیاد باشد، معتقدند که این تعداد زیاد به این معنی است که فراکسیون مردمی پشت این نمایندگان، فراکسیون بزرگی خواهد بود و در نتیجه مقابله با آن مشکل خواهد بود و نیز مشکل خواهد بود که به آن فشار آورند تا موضع، نقش و دیدگاه‌های خود را تغییر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار