وزیر نیرو گفت: نزدیک به ۵۰۵ مگاوات منابع تجدیدپذیر در کشور به بهره برداری رسیده و سال آینده این میزان به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

افتتاح ۵۰۵ مگاوات منابع تجدیدپذیر در کشور/بهره مندی بیش از نیم میلیون نفر از آب سالم در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رضا اردکانیان وزیر نیرو پنج شنبه در آئین بهره برداری از پست برق نیروگاه جهرم با بیان اینکه توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی‌های خورشیدی از برنامه‌های دولت است، تصریح کرد: نزدیک به ۵۰۵ مگاوات منابع تجدیدپذیر در کشور به بهره برداری رسیده و سال آینده این مقدار به ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: انرژی ‌های تجدیدپذیر به ‌عنوان معیشت جایگزین برای نقاط کم آب یا بی‌آب به شمار می‌ رود و می‌ تواند منبع درآمدی برای اشتغال افرادی باشد که اشتغال آن ها مرتبط با آب بوده است.

اردکانیان ادامه داد: تلاش داریم که در طول دوره دولت دوازدهم ظرفیت نصب شده انرژی‌های تجدیدپذیر کشور به ۴ هزار مگاوات برسد.

رضا اردکانیان به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح بزرگ عمرانی در بخش‌های آب و برق در استان فارس اشاره کرد و ادامه داد: از محل این طرح‌ها که اعتباری افزون ‌بر ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده جمعیتی افزون بر نیم میلیون نفر در استان فارس از آب سالم و سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب و برق مطمئن و پایدار بهره مند می‌شوند.

وی به افتتاح پست ۴۰۰ کیلووات جهرم اشاره کرد و گفت: این پست با اعتباری بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است که در اثر آن نیروگاه جهرم به شبکه سراسری از طریق خطوط ۴۰۰ کیلو ولت وصل می‌شود.

انتهای پیام/ن

صحبت های وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از پست برق نیروگاه جهرم

برچسب ها: وزارت نیرو ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار