مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان همدان گفت: وصیت نامه ی شهدای استان همدان در 21 جلد آماده چاپ است.

وصیت‌ نامه‌شهدای استان آماده چاپ استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان; ناصرعارف ، مدیر کل بنیاد شهید استان همدان درنشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بزرگداشت روز شهدا گفت: همه شهدا برای یک  هدف متعالی که دفاع از دین و هستی خود بود ، مردانه جنگیدند و برای دفاع از کیان انقلاب فداکارانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ ایثار شهادت ، افزود:در این راستا بیش از 150 هزار برگ وسند ،عکس  وفایل صوتی ازوصیت نامه های شهدا در 21 جلد آماده چاپ است.

وی با اشاره به اینکه  ما معتقد هستیم فرهنگ ایثار در تمام سطوح جامعه می تواند موثر واقع شود، اظهار داشت: حتی یک توسعه گر اقتصادی  می تواند یک ایثارگر باشد.

 وی با بیان اینکه اوج وتجلی ایثار به شهادت رسیدن است ،خاطر نشان کرد:که  شهیدان به این نقطه از ایثار و تجلی رسیدند.

عارف افزود:با همکاری شهرداری و همراه با خانواده های شهدا  50 اصل نهال در کنار مصلی کاشته شد وسند آنها نیز به خانواده آنان تحویل داده شد.

عارف به کتاب درد شیرین اشاره کرد وادامه داد: این کتاب با همت پنج جانباز گرد آوری شده که آماده چاپ است.

وی با اشاره به مجلات شاهد کودک ونوجوانان و یاران شاهد اضافه کرد: در این زمینه  3 هزار و 178 نفر از دانش آ موزان استان عضواین مجلات  شدند.

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان همدان  به برنامه ها به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد وادامه داد: مسابقه امادگی جسمانی برای خانواده ای شهدا، مسابقه گلف در دانشگاه بوعلی ،مسابقه شنا و دارت وبرگزاری مراسم  تقدیر از برگزیدگان از جمله برنامه های روز بزرگداشت شهدا است.

عارف با اشاره به اینکه در حال حاضر مهمترین دغدغه ای که  وجود دارد، بیکاری فرزندان شهدا است خاطر نشان کرد:  3300 نفراز فرزندان شهدا  با تحصیلات عالیه بیکار هستند.

عارف ابرازداشت: در این زمینه وبرای رفع بیکاری فرزندان شهدا خود اشتغالی را پیشنهاد دادیم و در این باره هم 2 کارشناس برای مشاوره کار آفرینی وخود اشتغالی به این افراد فعال هستند.

 وی با اشاره به پرداخت وام خود اشتغالی به فرزندان شهدا گفت: میزان سقف تسهیلات برای علاقه مندان به سرمایه گذاری و خود اشتغالی 20 میلیون تومان وبشکل قرض الحسنه خواهد بود.

این مسئول  با اشاره به ضرورت ترویج  فرهنگ اجتماعی  در اقشار مردم افزود: برای برجسته کردن نقش شهدا و ایثارگران در دفاع مقدس باید کلاس های آموزشی برگزار کرد تا نقش آنان در اقشار مردم تبیین شود.  

مدیر کل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان اظهار داشت: 792 گلزار شهید در استان وجود دارد که 10 گلزار و16 مزارهنوز  ساما ندهی نشدند.

 وی با بیان اینکه تسهیلاتی تا سقف 80 میلیون تومان به این افراد ارائه می‌شود،خاطرنشان کرد: 25 درصد سهمیه استخدامی دستگاه‌های دولتی به ترتیب به فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان 70 درصد به بالا، جانبازان 25 درصد و سپس به برادران و خواهران شهدا اختصاص می‌یابد که البته در میان خود این افراد نیز آزمون‌های رقابتی برگزار می‌شود.

 مدیرکل بنیاد شهید استان همدان گفت: ایثارگران همان اشخاصی هستند که با نیت الهی در راه حفظ دین و وطن خود از گران‌بهاترین سرمایه یعنی جان و سلامتی خود گذشتند بنابراین در نظام جمهوری اسلامی همچون سایر ملل دنیا، قوانین و مقرراتی برای رسیدگی به امور معیشتی و فرهنگی این افراد درنظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اینکه این افراد در جامعه کنونی ایران از حداقل امکانات برخوردار هستند، اظهار کرد: متأسفانه برجسته کردن امتیازهای معیشتی که به این افراد تعلق می‌گیرد، موجب بدبینی و ایجاد نگرش منفی در میان آحاد جامعه شده است.

 عارف به لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: در صورتی ‌که این فرهنگ در جامعه پویا باشد، جامعه از تهدیدات و خطرات مصون خواهد ماند.


انتهای پیام/ج

وصیت نامه های شهدا آماده چاپ است

برچسب ها: ایثارگران ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.