مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران گفت: توسعه‌گران نقش کلیدی و اصلی در باز‌آفرینی شهر دارند و انتظار می‌رود فضای مناسبی را برای ورود توسعه‌گران در حوزه بازآفرینی شهری مهیا کنیم.

نقش کلیدی توسعه‌گر در بازآفرینی شهر/تأمین منایع مالی بازآفرینی شهری با کمک معاونت اقتصادی رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم انتخاب چهره سال راه و ساختمان سال 96، با بیان اینکه طی چند ماهه اخیر سیاست‌های دولت به سمت بافت‌های ناکارآمد شهری سوق پیدا کرده است، اظهار کرد: در چند ماهه اخیر در تمامی سیاست‌ها بر باز آفرینی شهری تأکید شده و نوسازی این بافت‌ها در اولویت قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: تجربه نشان داده است که نوسازی بافت‌های شهری نیازمند تدوین برنامه دقیقی است، به همین منظور در این حوزه افراد تراز اول کشور ورود پیدا کرده‌اند.

عشایری تصریح کرد: در اوایل سال 92 که دولت یازدهم تشکیل شده بود توسعه شهرها باعث شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیر رسمی شد و این موضوع سبب شد در ابتدای دولت دوازدهم ستاد ملی بازآفرینی شهری تشکیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در 20 سال گذشته اتفاق‌های ناخوشایندی در حوزه بافت‌های ناکارآمد صورت گرفته است، گفت: در دهه 70 قانون احیا و بازسازی را دنبال کردیم به طوری که با ورود به محله‌ها این قانون را اجرایی کردیم.

وی تصریح کرد: در دهه 80 به موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی ورود پیدا کردیم تا از افزایش حاشیه نشینی در شهرها جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با اشاره به اینکه در سال 93 سند احیای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را تنظیم کردیم، گفت: در راستای این سند ستاد ملی بازآفرینی شهری، استانی و شهرستانی تشکیل شد و نخستین وظیفه این ستاد ترویج بازآفرینی در شهرها بوده است.

عشایری اظهار کرد: خوشبختانه طی چهار سال گذشته اتفاقات بسیار خوبی در دولت یازدهم و دوازدهم رخ داده و ما توانستیم به برنامه تدوین شده بازآفرینی جامه عمل بپوشانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: طی چند سال گذشته برنامه‌ای تدوین کرده‌ایم که 6 بُعد از این برنامه غیر کالبدی و 3 بُعد آن کالبدی است، به طوری که با تحقق این برنامه‌ها افراد حرفه‌ای و متخصص وارد این حوزه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه نهاد توسعه گر باید در حوزه باز آفرینی شهری ورود پیدا کند، گفت: توسعه‌گر صرفا سازنده نیست، بلکه حلقه اتصال بین تمامی ارگان‌های مدیریت شهری به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران، یادآور شد: توسعه گر می‌تواند شهرداری، دولت، سرمایه‌گذار و طراح مسکن را به یکدیگر متصل کند.

عشایری توضیح داد: ورود بخش خصوصی مدیریت برنامه و تحقق اجرایی شدن برنامه از ویژگی‌های جدی توسعه‌گر به شمار می‌رود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه توسعه‌گران نقش کلیدی و اصلی در باز‌آفرینی شهر دارند، گفت: انتظار می‌رود فضای مناسبی را برای ورود توسعه‌گران در حوزه بازآفرینی شهری مهیا کنیم.

وی در پایان گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت و شرکت عمران و بهسازی شهری آن است که با کمک معاونت اقتصادی ریاست جمهوری منابع مالی مورد نیاز برای بازآفرینی شهری را تأمین کنیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار