مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از تاریخ دهم تا هفدهم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری پنج شنبه////تغيير در برنامه فراخوان اولويت های ذخيره حج تمتع ٩٧/نیمی از زائران عتبات نوروز 97 به سامرا مشرف می شوندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

نیمی از زائران عتبات نوروز 97 به سامرا مشرف می‌شوند

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تنها تعداد 50 هزار تن از 100 هزار زائر عتبات نوروز 97 که به عتبات عالیات می‌روند، به سامرا اعزام می شوند.

آقایی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مقارن شدن ایام شهادت امام هادی (ع) با ایام نوروز و ازدحام احتمالی که در شهر سامرا ایجاد می شود، تنها بخشی از زائران عتبات نوروزی به حرم اهل بیت در این شهر مشرف خواهند شد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: زائرانی به سامرا مشرف می‌شوند، که سفر آنها پیش از شهادت امام هادی (ع) و یا چند روز پس از ایام شهادت است.

مناره کج شده حرم مطهر امامین جوادین علیهم السلام بتن ریزی شد + تصاویر

حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: به‌دلیل بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی طی سال‌های طولانی و نشست زمین، یکی از ۴ گلدسته تاریخی حرم مطهر امامین جوادین(ع) کج شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات از تزریق بتن ویژه در پی مناره کج شده حرم مطهر امامین جوادین(ع) توسط متخصصان ایرانی خبر داد.

وی با بیان اینکه از دانش و فناوری بسیار بالایی برای نجات گلدسته کج شده حرم مطهر استفاده می‌کنیم، گفت: پس از محاسبات دقیق علمی، مهندسان ایرانی مشغول حفر سوراخ‌هایی در اطراف پی این مناره به‌منظور تزریق بتن ویژه هستند.

تغيير در برنامه فراخوان اولويت های ذخيره حج تمتع ٩٧

سازمان حج و زیارت اعلام کرد دارندگان قبوض ودیعه حج تا تاریخ 30 دی ماه سال 85 می توانند در قالب سهمیه ذخیره به صورت استانی اقدام به ثبت نام کنند.

براساس اطلاعيه سازمان حج و زيارت، به‌منظور فراهم شدن امکان ثبت‌نام و مراجعه حداکثری دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تا تاریخ 30 دی 1385 و تمدید زمان ثبت‌نام برای این دسته از ودیعه‌گذاران، اعلام اولویت‌های پیش‌بینی شده در قالب "ذخیره" به صورت استانی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار