مدیرکل ارشاد لرستان گفت: فرهنگ از مهم‌ترین حوزه‌های زندگی بشر و فصل مشترک همه ملت‌ها و مردم است که برعکس مقولاتی همچون علم، اقتصاد و حتی دین توسط خود مردم شکل گرفته و رشد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در دیدار مسئولان قرآنی و روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان لرستان با استاندار لرستان، گفت: به گواه اسناد، لرستان تنها استانی در کشور است که چرخ اقتصاد هنر در آن به خوبی می‌چرخد.

وی افزود: فرهنگ از مهم‌ترین حوزه‌های زندگی بشر و فصل مشترک همه ملت‌ها و مردم است که برعکس مقولاتی همچون علم، اقتصاد و حتی دین توسط خود مردم شکل گرفته و رشد می‌کند.

حنان اضافه کرد: همه مردم در ایجاد و بقای فرهنگ به‌صورت خودجوش نقش دارند و این در حالی‌است که در سایر حوزه‌ها مردم بیشتر مصرف‌کننده هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به این‌که در حال حاضر ١٤٩٠ هنرمند شناسنامه‌دار و عضو صندوق اعتباری هنر، در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: در کل کشور در حوزه فرهنگ در مسائلی همچون اختصاص بودجه، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای برنامه مشکلاتی وجود دارد که از تکثر دستگاه‌های فرهنگی در کشور، بودجه ناکافی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دخالت دادن برخی سلایق شخصی در شکل‌گیری فعالیت‌ها نشئت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان به بیان برخی مطالبات جامعه فرهنگ و هنر از استاندار پرداخت و تصریح کرد: تکمیل پروژه تالار مرکزی خرم‌آباد و قرار گرفتن در فهرست پروژه‌های ویژه، افزایش اعتبارات فرهنگی و هنری اختصاص یافته از محل فصل ٥ که می‌تواند مشکلات بودجه‌ای انجمن‌های فرهنگی و هنری را مرتفع سازد و اختصاص بودجه استانی به تعمیرات مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و هنری ازجمله تالار شهید آوینی در مرکز استان، برخی از مطالباتی جامعه فرهنگ و هنر استان از دولت تدبیر و امید و استاندار است.

انتهای پیام/د

وجود ۱۴۹۰ هنرمند شناسنامه‌دار و عضو صندوق اعتباری هنر در لرستان

برچسب ها: نوروز ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.