رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دیر گفت: به طور میانگین در ۱۱ ماه امسال، در هر شبانه روز ۴ واقعه ولادت در این شهرستان رخ داده و به ازای هر ۷ مورد ولادت نیز یک مورد فوت در شهرستان دیر ثبت شده است.

فوت یک نفر به ازاء هر ۷ تولد در شهرستان دیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسن محمدی امروز در شهرستان دیر با اشاره به تأثیرگذاری آمار در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور اظهار داشت: به روزبودن آمار وقایع حیاتی به ویژه در بحث یارانه‌ها و سهام عدالت تأثیرگذار است و در این زمینه نیازمند همکاری بیشتر دهیاری‌ها، شورا‌ها و شهرداری‌ها هستیم.

وی افزود: متأسفانه بیمارستان دیر فاقد زایشگاه است که این امر موجب شده تا ۹۹ درصد ولادت‌های ما در کنگان انجام شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دیر تصریح کرد: تعدادی از آرامستان‌های شهرستان محصور نیستند که برای افزایش دقت آمار انتظار داریم مسوولین امر نسبت به رفع این مشکل توجه کنند.

وی از ثبت یک‌هزار و ۲۱۴ واقعه ولادت در ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۶۲۲ نفر پسر و ۵۹۲ نفر دختر بوده‌اند که ۱۶ مورد دوقلوزایی و یک مورد سه قلو زایی ثبت شده است.

محمدی اضافه کرد: به طور میانگین در هر شبانه روز ۴ واقعه ولادت و به ازای هر ۷ مورد ولادت یک مورد فوت در ۱۱ ماه امسال در شهرستان دیر ثبت شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دیر بیان کرد: در این مدت، ۴۱۰ واقعه ازدواج ثبت شده که ۱۱.۶۴ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش نشان می‌دهد و ۹۲ واقعه طلاق در سال جاری به ثبت رسیده که ۷۹ مورد شهری و ۱۲ مورد روستایی بوده است.

وی با بیان این که در زمان حاضر فقط در اداره پست شهرستان دیر از متقاضیان کارت ملی هوشمند ثبت‌نام می‌شود، گفت:: برای رفاه حال مردم به ویژه روستائیان به زودی با همکاری شورا‌ها و دهیاران، یک ایستگاه سیار تعویص کارت ملی راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان دیر اظهار کرد:در ۱۱ مله امسال، ۲۲ هزار و ۳۶۷ نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند که ۴۲.۲ درصد از جمعیت واجدین شرایط شهرستان را شامل می‌شود.

انتهای پیام/م

از هر 7 نفر 1 نفر  در شهرستان دیر فوت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.